اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه احداث یک پایگاه نظامی جدید در شمال سوریه را آغاز کرد

منابع نظامی خبر دادند که ترکیه در راستای گسترش حضور نظامی در سوریه، در نزدیکی جاده بین‌المللی «ام4» در شمال سوریه پایگاهی جدید احداث می‌کند.

ترکیه احداث یک پایگاه نظامی جدید در شمال سوریه را آغاز کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع نظامی،‌ امروز (پنجشنبه)، گزارش دادند که ترکیه در منطقه «عین عیسی» در شمال سوریه در حال ساخت یک پایگاه نظامی است.

پایگاه خبری «هاوار» در این ارتباط به نقل از منابع نظامی خبر داد که نیروهای ترکیه و مزدوران وابسته به این کشور بخشی از اراضی نزدیک به روستای «صیدا» شمال عین عیسی را به یک پایگاه نظامی تبدیل کرده‌اند.

این پایگاه خبری همچنین نوشت که موفق شده است، از روند ساخت پایگاه نظامی یادشده در نزدیکی جاده بین‌المللی «ام۴» فیلم‌هایی دریافت به دست‌آورد.

این گزارش در حالی است که منابع خبری حدود دو روز پیش گزارش داده بودند که مزدوران وابسته به ترکیه مناطق شمالی عین عیسی را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده‌اند.

پایگاه‌های نظامی ترکیه که به‌تازگی  احداث شده‌ است، در طول خطوط تماس با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) قرار دارد؛‌ پایگاه‌هایی که غالب آنها در نزدیکی منطقه «تل تمر»، «زرکان» و در اطراف شهر «رأس العین» ایجاد شده‌اند.

پایگاه‌های یادشده افزون بر حضور صدها سرباز، ماشین‌آلات و تسلیحات سنگین نظامی، در خود رادار و دستگاه‌های مخصوص تعقیب‌ جای داده‌اند که ارتش ترکیه با استفاده از آنها روستاها و مناطق اطراف را هدف حمله قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول