اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ارشاد در حمایت از نویسندگان به رونمایی کتاب اکتفا نکند

امام جمعه شهرستان قدس ضمن تاکید بر حمایت از نویسندگان و اینکه اداره ارشاد صرفا به رونمایی از کتاب اکتفا نکند، گفت: مقابله با کرونا نیازمند کار فرهنگی است و متولیان این امر می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

ارشاد در حمایت از نویسندگان به رونمایی کتاب اکتفا نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور مسؤولان و متولیان امر فرهنگی صبح امروز در مصلی بزرگ برگزار شد.

 حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت امور فرهنگی اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در هفته کتاب انجام و آثار نویسندگان بومی شهر توسط اداره فرهنگ و ارشاد رونمایی شد، اما طبق قانون ارشاد باید کتاب نویسندگان شهر را خریداری و به این ترتیب از آن‌ها حمایت کند و تنها به رونمایی از کتاب بسنده نکند. 

وی با اشاره به همکاری‌های انجام گرفته در حوزه ساماندهی و محرومیت زدایی شهرک شهید عزیزی گفت: این اقدامات جزء اولین مصوبات شورای فرهنگی عمومی بوده است و اگر بخواهیم کار فرهنگی انجام دهیم، لازمه آن رسیدگی به زیر ساخت‌های فرهنگی است و فعالیت‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران در انعکاس برنامه‌ها و خبرهای این منطقه قابل قدردانی است. 

امام جمعه شهرستان قدس درخصوص برنامه‌های فرهنگی پیشگیری از شیوع کرونا بیان کرد: رسالت شورای فرهنگ عمومی در این راستا بر سیاست گذاری فرهنگی و ارائه راهکار فرهنگی است تا مردم این بیماری را بیشتر شناخته و به دستورات بهداشتی پای‌بند باشند.  

حجت الاسلام جوکار افزود: برخی کارها حاکمیتی است ولی تصمیمات فرهنگی را نمی‌توان با اجبار و قانون اجرایی کرد و باید فرهنگ‌سازی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه مساجد رکن اصلی و اساسی فرهنگ سازی هستند، افزود: مساجد، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و استفاده از فرصت شبکه شاد، بسیج مردمی، خبرنگاران، اصحاب رسانه و قلم به‌دست‌ها نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی برای اقدامات دلگرم کننده و افزایش نشاط مردمی در ارائه راهکارهای مقابله با کرونا دارند. 

در ادامه جلسه موضوعاتی در خصوص ارائه راه‌کارهای فرهنگی توسط مسؤولان ادارات و خبرنگاران بحث و تبادل نظر شد و در پایان آئین رونمایی از کتاب «در انتهای سراب» به قلم نویسنده شهرقدسی توسط امام جمعه شهرستان قدس، فرماندار و با حضور روسای ادارات و نویسنده اثر به عمل آمد و برای حمایت از اثر نویسنده، تعداد ۲۵۰ جلد کتاب توسط شهرداری و ۱۰۰ جلد کتاب توسط دفتر امام جمعه خریداری شد. 

 انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول