اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وضعیت آذربایجان‌شرقی در رقابت غیرمنصفانه شرکت‌های دولتی با غیردولتی و دریافت مالیات

رئیس اتاق بازرگانی تبریز از بهبود شاخص محیط کسب و کار در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

وضعیت آذربایجان‌شرقی  در رقابت غیرمنصفانه شرکت‌های دولتی با غیردولتی و دریافت مالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  یونس ژائله عصر امروز در شصت و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایران پایش ملی محیط کسب و کار را به عهده دارد و در آذربایجان‌شرقی از ۲۰۵ واحد نمونه نظرسنجی شد که ۵۱ درصد افراد به این نظرسنجی پاسخ دادند.

وی افزود: نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد، بهبود وضعیت کسب و کار در آذربایجان‌شرقی در این دوره بیشتر از سایر استان‌ها بوده و به عدد امیدوارکننده ۵.۶ رسیده‌ایم.

ژائله در عین حال خاطرنشان کرد: فعلا شرایط فضای کسب و کار در استان‌های آذربایجان‌غربی و سمنان بهتر از آذربایجان‌شرقی است و امیدواریم در سه ماه آینده این استان‌ها را نیز پشت سر گذاشته و در بین استان‌ها اول شویم.

وی توضیح داد: به عنوان مثال در شاخص برداشت سلیقه‌ای از قوانین و مقررات با عدد ۶.۳۷، بی‌تعهدی طرف‌های قرارداد به تعهدات با عدد ۵، قوانین سخت بیمه کار و تامین اجتماعی با عدد ۴.۹۱، تمایل عمومی به خرید کالای خارجی با عدد ۴.۲۳ و دشواری تامین مالی از بانک ها با عدد ۶.۸ وضعیت استان از میانگین کشور بهتر هست.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز متذکر شد: در بحث‌های تامین مالی نسبت به گذشته بهبود یافته‌ایم ولی نسبت به عدد مورد نظر کشور هنوز فاصله داریم.

ژائله در عین حال یادآور شد: در شاخصی مثل غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌های مواد اولیه در بدترین وضعیت قرار داشته و عدد استان و کشور در این شاخص به ترتیب ۹.۰۴ و ۹.۲۱ است. 

این فعال اقتصادی اضافه کرد: در شاخص رویه‌های ناعادلانه ممیزی و دریافت مالیات با عدد ۶.۵ وضعیت نامناسبی نسبت به کشور داریم.

وی، عدد استان را در شاخص وجود رقابت غیرمنصفانه شرکت‌های دولتی با غیردولتی ۵.۱۶، شفاف نبودن آمار و اطلاعات اقتصادی ۶.۱۷ و ضعف زیرساخت های حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی را ۵.۵۱ اعلام کرد.

انتهای پیام/ ۶۰۰۲۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول