اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران/ راه اندازی موزه بانوان شاعر در خانه پروین اعتصامی

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به روند ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران، گفت: ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران لازم است تا با بررسی بیشتر نقشه‌ها و مدارک اراضی مورد نظر با مدیریت و نظارت استانداری پیش‌رود، ما در تلاشیم تا در گام نخست، در پرونده ثبت جنگل های هیرکانی، بخشی از جنگل‌های ارسباران را نز به ثبت برسانیم.

ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران/ راه اندازی موزه بانوان شاعر در خانه پروین اعتصامی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسن طالبیان در گفت وگو با خبرنگاران پیرامون بازدید از پروژه‌های مرمتی تبریز، اظهار داشت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشران در عرصه حفاظت و مرمت مواریث تاریخی است که طی سال‌های اخیر با انجام اقدامات موثر در این راستا موجب شده تا حوزه میراث فرهنگی این استان با شکوه تر شود.

او در ادامه با اشاره به روند رو به رشد مرمت و احیا مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز، گفت: مجموعه تاریخی حسن پادشاه سندی با شکوه از قدمت تاریخی تبریز است که طی سال‌های اخیر زیرنظر کمیته فنی و تخصصی این استان مسیر طلائی احیا را پیش گرفته است، بطوریکه در آینده ای نزدیک شاهد احیا کامل این مجموعه تاریخی خواهیم بود.

معاون میراث فرهنگی کشور با تاکید به اینکه مرمت و فعالیت مجدد سرای ایکی قاپیلی بازار جهانی تبریز در مدت زمان کوتاه پس از آتش‌سوزی، نشانگر همت بلند مرمتگران و متخصصان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی است، گفت: بازار با شکوه تبریز مجموعه ای فاخر و ارزشمندی است که حراست از آن وظیفه ملی است، سرای ایکی قاپیلی این مجموعه پس از حریق با مشارکت اصناف و تلاش مستمر مرمتگران حوزه میراث فرهنگی استان بطور کامل مرمت و اکنون شاهد فعالیت دوباره اصناف هستیم.

او در ادامه با اشاره به روند ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران، گفت: ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران لازم است تا با بررسی بیشتر نقشه‌ها و مدارک اراضی مورد نظر با مدیریت و نظارت استانداری پیش‌رود، ما در تلاشیم تا در گام نخست، در پرونده ثبت جنگل های هیرکانی، بخشی از جنگل‌های ارسباران را نز به ثبت برسانیم.

طالبیان با بیان اینکه بناها و خانه‌های تاریخی تبریز، ظرفیتی بی نظیر برای بهره‌برداری در حوزه فرهنگی و گردشگری هستند، گفت: پیرو بازدیدهای امروز از خانه های شهید ثقه الاسلام، شاعر بزرگ پروین اعتصامی و دانشسرای پسران تبریز، تصمیمات مهمی اتخاذ شد که به دنبال آن خانه تاریخی پروین اعتصامی که توسط بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان مدیریت می‌شود  به عنوان موزه بانوان شاعر ایران به بهره برداری خواهد رسید، همچنین مرمت دانشسرای پسران تبریز نیز که از جمله بناهای باشکوه و تاریخی تبریز است، در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/60002/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول