اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مرزبان: خیلی از مسائل سپاهان باید ریشه‌ای حل شود/ فوتبال بدون هواداران معنایی ندارد

مربی تیم فوتبال سپاهان گفت: می‌دانیم مسائلمان کامل حل نشده و باید ریشه‌ای حل شود.

مرزبان: خیلی از مسائل سپاهان باید ریشه‌ای حل شود/ فوتبال بدون هواداران معنایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا مرزبان پس از پیروزی مقابل آلومینیوم اراک در هفته دوم اظهار داشت: یکی از مهمترین فاکتورهایی که داشتیم و قبل از بازی اشاره کردیم، این بود که باید بزرگی می‌کردیم. تیمی که در روند قهرمانی بود، دچار حاشیه‌های بزرگی شد. سعی کردیم این مسائل را تحلیل کنیم. روی بحث تاکتیکی، بدنسازی و روانشناسی علمی که چطور تیم را از بحران خارج کنیم.

مربی سپاهان افزود: تیم هفته‌ها بود نمی‌برد و موفق نشد حتی سهمیه بگیرد. این مساله سختی بود اما خوشحالیم که توانستیم یک قدم خوب به طرف به جلو برداریم. خودمان می‌دانیم مسائلمان کامل حل نشده است. این تیم باید خیلی از مسائلش ریشه‌ای حل شود. این برد کمک می‌کند تا قدم بهتری را به طرف جلو برداریم. به تیم و بازیکنانمان تبریک می‌گویم که ارزش‌های خودشان را نشان و مبارزه بزرگی را انجام دادند که برای ما بسیار اهمیت داشت.

وی با اشاره به درگذشت مرحوم یاوری گفت: بار دیگر باید بگویم؛ باید به یاد آقای یاوری باشیم و به جامعه فوتبال ایران تسلیت بزرگی بگوییم. از هوادارانمان تشکر می‌کنم که امروز به طور متفاوتی استادیوم را تزئین کردند. امیدواریم مسیرمان را خیلی خوب برویم. راه قهرمانی فوق‌العاده سخت است. باید قدرت تحمل‌مان فوق‌العاده بالا باشد و با سختی‌ها زندگی کنیم. این قدم‌های اولی بود که ما برداشتیم.

مرزبان در مورد بدرقه تیم سپاهان از مقابل هتل تا ورزشگاه، عنوان کرد: خیلی خوشحالم چون این فوتبال اساسا به خاطر هواداران درست شده است. فوتبال بدون هوادار و بدون اینکه انسان‌ها از آن لذت ببرند و بدون هیجان کافی، اصلا معنایی ندارد. الان می بینیم که در فوتبال اروپا و ورزشگاه‌های خودمان به خاطر نبود هواداران چه مشکلات بزرگی وجود دارد. امروز که هواداران ما مقابل هتل بودند، احساس خیلی خوب و قوی بود که به تیم بگویند ما با هم هستیم. همبستگی ما و هواداران خیلی مهم است. 

مربی سپاهان در مورد برنامه برای استفاده از ضربات ایستگاهی در دیدار مقابل آلومینیوم اراک گفت: برای به دست آوردن ضربات ایستگاهی برنامه داشتیم و در این مورد خوب کار کردیم. ولی در مورد اجرای آن باید دقت بیشتری کنیم و مسائل جدیدی را مطرح کنیم که بهتر نتیجه بگیریم.

وی در مورد اینکه سپاهان نیمه مربیان را از حریف برد، اظهار داشت: در نیمه دوم موارد جزئی تاکتیکی را به بازیکنان گفتیم که فوق‌العاده به ما کمک کرد چون تشخیص آن مسائل خیلی مهم است. باید توان تشخیص ریزه‌کاری‌های فوتبال را داشته باشیم که در کجا می‌توانیم به حریف ضربه بزنیم. خیلی خوشحالم که بازیکنان این مساله را خیلی خوب اجرا کردند. مهمترین فاکتور این است که محرم نویدکیا بازیکن بزرگی بوده که به عنوان لیدری بزرگ و یک مربی، در زمین کار می‌کرد و این مسائل را خوب می‌شناسد. 

مرزبان در مورد عملکرد محمد کریمی گفت: برای بازیکنانمان نقشی را تعریف کردیم. آن‌ها نقش‌های متفاوتی دارند چون استراتژی بازی  باید دائم تغییر کند. شرایط جدید به وجود می‌آید و این شرایط را برای کریمی تعریف کرده بودیم که چگونه و در چه نقاطی باید صاحب توپ شود.

مربی سپاهان در مورد اینکه چرا با وجود تاکیدات ستاد کرونا روز گذشته از هواداران درخواست کرد تیم را تا ورزشگاه همراهی کنند و این باعث تجمع مقابل هتل شد، اظهار داشت: ما باید در جامعه خودمان احساس خوبی داشته باشیم و از هم مراقبت کنیم. خیلی خوشحالم همه هوادارانی که آنجا بودند، ماسک داشتند و از هم محافظت می‌کردند. باید در زندگی احساس خوب زندگی داشته باشیم.

وی افزود: مردم باید احساس خوب و وفاداری نسبت به هم داشته باشند. اگر ما ماسک می‌زنیم، این نیست که خودمان دچار بیماری نشویم. بلکه باید فرهنگمان به آن طرف برود؛ اگر ماسک می‌زنیم این احساس را داشته باشیم که خود ما کرونا داریم و نمی‌خواهیم به کسی بدهیم. می‌بینیم که همه رعایت می‌کنند و امیدوارم روزی برسد که مردم ایران از این معضل نجات پیدا کنند.

مرزبان در مورد اینکه چه اتفاقی باید بیفتد و چه پروسه زمانی باید طی شود تا سپاهان به جایگاه قهرمانی برسد، عنوان کرد: مهمترین فاکتور قهرمانی این است که تیم باید متحد باشد و لازمه آن هم درک و احساس خوب نسبت به یکدیگر است. پذیرش شخصیت‌های متفاوت و برخوردشان با هم، مساله مهمی است که روی آن در حال کار کردن هستیم. مدیریت هم باید متحد و در درون خودش احساس مثبتی داشته باشد. کادر فنی هم باید یک هدف خاص را تعقیب کند. باید خواسته‌های سرمربی تیم برآورده شود.

مربی سپاهان تصریح کرد: اتحاد بین این سه جهت باید برقرار شود و پایه اصلی آن، اتحاد بی نظیر هواداران است. اگر به این مساله به عنوان میز با چهار پایه نگاه کنیم، باید استمرار، استقلال و وفاداری به هم داشته باشند. می‌توانیم سپاهان مدنظرمان را در آسیا دوباره بسازیم. این نقشی تعیین کننده دارد.

وی در خصوص اینکه آیا در بازی‌های بعدی هم بازیکنانی که عملکرد خوبی نداشته‌اند روی نیمکت می‌نشینند، گفت: دلیل نیمکت نشینی بازیکنانی که بازی نکردند، بازی قبلی نبود. بعد از آن دیدار بررسی کردیم که چرا آن اتفاق افتاد. چرا ما نتوانستیم کیفیت خوبی داشته باشیم. در تمرینات بازیکنانی را کنار هم گذاشتیم که مسائل مدنظرمان را اجرا کنند و می‌توانستند بهتر با هم کار کنند.

مستحق پیروزی بودیم 

 محمد کریمی در خصوص اولین پیروزی سپاهان با سرمربیگری محرم نویدکیا در لیگ برتر اظهار داشت: از دقیقه اول سوار بازی بودیم. مستحق زدن گل‌های دوم و سوم هم بودیم. باز هم خدا را شکر که برنده شدیم. 

وی در مورد اینکه سرمربی سپاهان زمانی در پست او بازی می‌کرد، گفت: محرم نویدکیا را همه می‌شناسند. سبک ما بازی روی زمین و استفاده از پاس‌های عمقی است. خدا را شکر با همین سبک به گل رسیدیم. امیدوارم شرایط خیلی بهتر از این شود که بتوانیم هم گل‌های بیشتری بزنیم و هم بردهای پیاپی داشته باشیم.

نباید به خودمان سخت بگیریم

محمد نژادمهدی در مورد پیروزی مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: اولین بازی خانگی ما بود. طی چند وقت اخیر، در بازی‌های دوستانه و رسمی نبرده بودیم. کمی استرس داشتیم. در سی دقیقه اول خوب کار نکردیم اما رفته رفته شرایط بهتر شد.

بازیکن سپاهان ادامه داد: در نیمه دوم با تلاش بچه‌ها توانستیم گل بزنیم اما باید تلاش کنیم تا گل‌های بیشتری بزنیم. باید با نظم بهتری بازی کنیم و به راحتی ببریم. نباید آنقدر به خودمان سخت بگیریم. تیم ما هنوز کار دارد ولی کم کم خوب می‌شود. این برد مقدمه‌ای بود برای یک شروع خوب.

وی در مورد انتقال از ذوب‌آهن به سپاهان عنوان کرد: باید از کلیه عوامل باشگاه ذوب‌آهن تشکر کنم. 5 سال در این باشگاه بودم. دنبال تجربه جدیدی بودم که بتوانم توانایی‌هایم را بیشتر ثابت کنم و بیشتر بدرخشم. سپاهان جایی است که واقعا همه شرایطش خوب است و طبق روال است. این باشگاه را انتخاب کردم که به دنبال قهرمانی و کارهای بزرگتر باشم. سپاهان این پتانسیل را دارد ولی ما بازیکنان، باشگاه و هواداران باید همدل‌تر باشیم تا بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول