اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تدوین درسنامه‌ها گامی عملی به سمت تحقق عدالت آموزشی است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: درسنامه‌ها، مبتنی بر کتب درسی ،خودآموز و مدلی جهانی در جهت تحقق عدالت اموزشی است.

تدوین درسنامه‌ها گامی عملی به سمت تحقق عدالت آموزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرهاد اسماعیلی در آیین رونمایی از ۶ جلد کتاب درسنامه (خودآموز) ویژه دانش آموزان ابتدایی در ارتباط زنده با جمعی از فرهنگیان سراسر استان از طریق ویدیو کنفرانس گفت: این درسنامه ها فقط برای دانش‌آموزان مناطق محروم نیست بلکه برای استفاده عموم دانش آموزان است و در این راستا فایل pdf  این درسنامه ها در سایت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تدوین این درسنامه ها را گامی عملی به سمت تحقق عدالت آموزشی دانست و گفت: عدالت آموزشی بحثی فراگیر در تمام دنیا است، به گونه ای که در اروپا به خصوص بخش شرقی اروپا نیز بخشی از دانش آموزان دسترسی به آموزش مجازی ندارند.

اسماعیلی با اشاره به تلاش های معلمان و افراد برجسته در تهیه این درسنامه ها گفت: در تهیه این درسنامه ها برای هر پایه از حضور ۱۵ نفر از افراد متخصص شامل مولفین، ناظرین و معلمان بهره بردیم و در مجموع برای تمام پایه ها از نظر ۱۰۰ نفر به طور مستقیم استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه  این درسنامه ها خود آموز و کتاب محور است گفت: این درسنامه ها به صورت یک پروژه کلان دیده شد و سعی شد با تلاش گروهی همکاران تمام موارد در تدوین این درسنامه ها  نظر گرفته شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود:  به عنوان مثال در زمینه گرافیکی این درسنامه ها، طراحی به گونه ای است که در صورت چاپ سیاه و سفید،  لطمه زیادی به تصاویر وارد نشود.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم ارزشیابی و میزان تاثیرگذاری این درسنامه ها در روند آموزش دانش آموزان گفت: باید یک ارزشیابی استاندارد طراحی شود تا میزان تاثیرگذاری این درسنامه ها برای دانش‌آموزانی که دسترسی به هیچ گونه  امکاناتی ندارند، بررسی شود .

وی خطاب به روسای ادارات مناطق و شهرستانها گفت: اگر از برنامه های آموزش ابتدایی خوب پشتیبانی شود، آینده آموزشی ما بهتر از قبل خواهد بود و از آنجا که تیم  معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس، تیمی  فنی  است  بنابراین انتظار داریم  روسای ادارات  با برنامه ریزی دقیق پشتیبان آموزش ابتدایی باشند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول