اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جدیت دادگستری چاروسا برای ورود به پروژه‌های نیمه تمام/«دره‌خواجه» نمونه تضییع بیت‌المال

رئیس دادگستری چاروسا از سفر به تمامی روستاها برای بررسی مشکلات مردم خبر داد.

جدیت دادگستری چاروسا برای ورود به پروژه‌های نیمه تمام/«دره‌خواجه» نمونه تضییع بیت‌المال

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، پس از انتصاب رئیس دادگستری چاروسا جلسات مختلفی در دادگستری در زمینه مشکلات با مدیران مختلف برگزار می شود.

این بار جلسه شورای اداری چاروسا در دفتر رئیس دادگستری با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

حجت الاسلام صادق انصاری پور در این نشست ضمن خیرمقدم به امام جمعه، بخشدار و مدیران ادارات عنوان کرد: امروز یکی از تاکیدات رئیس قوه قضائیه حضور میدانی برای مشکلات مردم است که مطمئنا به پیروی از فرامین رئیس قوه قضائیه این امر مهم باید در مناطق محروم هم اجرا شود.

رئیس دادگستری چاروسا ورود به مشکلات مردم را یکی از وظایف دادستان و رئیس دادگستری به عنوان مدعی العموم دانست و یادآور شد: در چاروسا با هرگونه بی قانونی برخورد و با مدیرانی که مشخص شود کم کاری کنند در مرحله اول تذکر و سپس برخورد می کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه ها در چاروسا پروژه هایی است که تضییع بیت المال در آنها صورت گرفت خاطرنشان کرد: یکی از پروژه هایی که در چاروسا تضییع بیت المال در آن صورت گرفته پروژه آبرسانی دره خواجه است که تضییع بیت المال در آن مشهود است و با توجه به رسانه ای شدن مشکل در گذشته جواب قانع کننده از مسئوولان ذی ربط شنیده نشد و در آینده نزدیک پیگیری مجدانه خواهد شد.

انصاری پور جاده ارتباطی دهدشت تا قلعه رئیسی را بسیار نامناسب دانست و اظهار داشت: محور ارتباطی دهدشت تا قلعه رئیسی از مشکلاتی همچون عدم تابلوها راهنما در بین مسیر، پیچ های تند و آسفالت نامناسب از مهمترین مشکلات این مسیر است که امیدواریم راهداری و حمل و نقل به مشکلات آن رسیدگی شود.

رئیس دادگستری چاروسا بهداشت عمومی را یکی از دغدغه های خود دانست و گفت: امروز یکی از اموری که بسیار مهم است هم در جهان و در کشور موضوع کرونا است که با کسانی که تخطی از قانون کنند برخورد می کنیم و در زمینه سلامت مصوبات کرونا خط قرمز قانون هستند و همچنین نسبت به بهداشت سطح شهر و روستاها دهیاران و شهرداری توجه داشته باشند و جرم علیه بهداشت عموم را دستور کار قرار می دهیم.

انصاری پور حضور در روستاها را دلگرمی برای مردم دانست و گفت: یکی از توصیه ها و تاکیدات رئیس قوه قضائیه آیت الله رئیسی حضور میدانی در مناطق محروم است و باید به تبع آن این امر مهم در بخش چاروسا هم صورت بگیرد و از هفته آینده با برنامه ریزی از قبل مشخص به روستاها با حضور مدیران سفر و مشکلات آنها بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: مشکلات را از قبل با دهیار و ریش سفیدان روستا پیگیری و بررسی خواهد شد سپس با حضور مدیران در روستاها مشکلات از نزدیک بررسی و در ادامه آنها پیگیری خواهد شد لذا مدیرانی که حضور نداشته باشند یا کم کاری کنند در این سفرها برخورد می کنیم و تلاش می کنیم این سفرها در روزهای دوشنبه هر هفته صورت بگیرد و برای این سفر دبیر مشخص شد که بتوانند بهتر برنامه ریزی صورت بگیرد.

سروان توحید رجائی فرمانده حوزه مقاومت چاروسا هم در این نشست با گرامیداشت هفته بسیج خاطرنشان کرد: امنیت در سطح بخش رسالت ماست که ضابطینی را برای دادگستری فرستادیم که امیدواریم برای آنها کارت صادر شود و از کمیته امداد به دلیل همکاری در سفرها و مشکلات روستاها تشکر می کنیم.

آبرود شهردار قلعه رئیسی هم در این نشست روحیه انقلابی رئیس دادگستری را عامل مهمی برای سفر به روستاها دانست و اظهار داشت: فضای مجازی در سطح بخش بسیار نگران کننده است چرا که در بسیاری از مواقع تخریب اصلی ترین عاملی است که بکار برده می شود.

شکوهی رئیس آموزش و پرورش چاروسا هم در این نشست با بیان اینکه نباید حضور در روستا سبب توقعات بالای برای مردم شود ادامه داد: مدیریت و کار برای مردم  باید در عمل نشان داده شود و انتظاری که از دستگاه قضا داریم باید به همین نحو باشد و اساس برای همه این است که دستگاه قضا باید به هیچ مدیری جریانی نگاه نکند.

وی به تعطیلی مدارس هم اشاره و خاطرنشان کرد: تطعیلی مدارس طبق ستاد کرونا شهرستان است و خود ما هم مخالف این مصوبه برای چاروسا هستیم و از ستاد هم می خواهیم که مصوبات هر منطقه در همان منطقه صورت بگیرد.

سیدحسن آرمند عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست سفر به روستاها را اقدامی برای توجه به مشکلات مردم دانست و عنوان کرد: یکی از خواسته های که به عنوان نماینده مردم در شورای شهر از سوی همه اعضای شورا شهر داریم این است که در دو موضوع رئیس دادگستری چاروسا ورود کند در زمینه ورزش که یکی ورزشگاه قلعه رئیسی است که چرا بیش از 15 سال است زمین ورزشی از سوی مردم به ورزش و جوانان اهدا شد و آب، برق و راه ارتباطی آن از سوی شورای شهر و شهرداری ها در دوره‌های گذشته و حال صورت گرفت.

وی ادامه داد:  هر سال اعتباری را کمیته برنامه ریزی شهرستان و استان برای این استادیوم در نظر گرفته می شود و حتی در سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان در نظر گرفتند به دلیل کم توجهی ورزش و جوانان جذب نشد و امسال هم بیش از 7ماه از کمیته برنامه ریزی می‌گذرد که مجدد یک میلیارد و 400 میلیون تومان گذاشتند و هنوز جذب نشده یا اتفاقی رخ نداد و از رئیس دادگستری به عنوان مدعی العموم می خواهیم ورود کند.

وی همچنین در خصوص نیروی بکار گرفته ورزش و جوانان در کهگیلویه اشاره و گفت: چرا نیرویی برای نمایندگی ورزش و جوانان در چاروسا استخدام می شود اما هنوز به چاروسا نیامده در ورزش و جوانان شهرستان مشغول است.

معصومی دهیار دشت آزادی به نمایندگی از دهیاران چاروسا با بیان اینکه تعامل خوبی از سوی مدیران با دهیاران صورت نمی گیرد تصریح کرد: عدم روشنایی معابر روستاها یکی از مشکلات است که برای نصب یک چراغ باید هزینه پرداخت شود تا اداره برق اقدام کند همچنین از دیگر مشکلات روستاها ساخت ساز غیر مجاز است.

وی وضعیت آب آشامیدنی در بعضی روستاها را نامناسب دانست و تاکید کرد: سفر به روستا کمک شایانی به دهیار و مردم روستاها می کند که اقدامی قابل تقدیر استو امیدواریم با جدیت مصوبات آن یپگیری شود و هر کمکی از سوی دهیاران نیاز باشد اقدام می کنیم.

مهرجو عضو مسئوول نمایندگی نظام مهندسی چاروسا هم از آمادگی برای سفر به روستاها خبر داد و گفت: مبلغ تعرفه نظام مهندسی تعرفه ای است که از استان مصوب و اعلام شده که اینجا مجبور به اجرای آن هستیم.

شیروان کریمی عضو شورای شهر هم در این نشست با تقدیر از عملکرد رئیس دادگستری برای سفر به روستاها به وضعیت پرونده ها دادگستری گفت: امیدواریم با جدیتی که انصاری پور در زمینه پرونده ملک به خصوص زمین های دارای معارض دارد بتوانند با مسالمت معارضات برطرف شود و همچنین نسبت به نقشه که از زمین های منابع ملی در سال 42 در دست است منابع طبیعی اقدام به نقشه جدید کند.

کشاورز رئیس جهاد کشاورزی چاروسا هم اولویت اول جهاد کشاورزی را حضور در روستاها به خصوص در زمین های کشاورزی دانست و تبیین کرد: وظایف مدیران در بخش ها بسیار ناچیز است حتی بعضی مدیران استقلال مالی هم ندارند، در زمینه پروژه دره خواجه ما هم امیدواریم پیگیری شود و اما از رئیس دادگستری می خواهیم در زمینه فاضلاب شوتاور ورود کنند.

هادی شهبازی رئیس امورصنفی در این نشست قیمت گذاری اقلام را طبق مصوبات شهرستان دانست که با واکنش بخشدار مواجه شد و بخشدار با بیان اینکه قابل توجیه نیست که مغازه داری که کرایه آن کمتر از 500 هزار تومان در چاروسا است کرایه با مغازه دار دهدشت مبلغ اقلام آن یکی باشد و از ورود خود به قیمت گذاری خبر داد.

اکبر دیناری رئیس شورای بخش هم در این نشست با بیان اینکه آمادگی همکاری در سفرهای روستایی داریم و تمامی مشکلات روستاها مشخص است و باید از قبل هماهنگی لازم صورت بگیرد و باید پیگیری مشکلات بعد از آن بررسی و رصد شود.

نیک مهر رئیس کمیته امداد چاروسا هم در این نشست از آمادگی امداد برای این سفرها اعلام و خواستار توجه ویژه مسئوولان به محرومان و افراد تحت حمایت شد.

در پایان این نشست مقرر شد سفری به عنوان سفر به روستا در روزهای دوشنبه هر هفته به یک روستا صورت بگیرد که مشکلات روستاها با حضور مدیران بررسی شود.

گفتنی است، این پیشنهاد رئیس دادگستری چاروسا مورد استقبال مدیران شورای اداری قرار گرفت.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول