اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

محدودیت‌های کرونایی در راه است/ وضع تردد در استان سمنان چگونه خواهد بود؟

محدودیت‌های هدفمند و هوشمند کرونایی در راه بوده و این روزها اینکه وضع تردد در استان سمنان چگونه خواهد بود، برای بسیاری از مردم اهمیت پیدا کرده است. ما به این دغدغه پاسخ گفته‌ایم.

محدودیت‌های کرونایی در راه است/ وضع تردد در استان سمنان چگونه خواهد بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محدودیت‌های هدفمند و هوشمند کرونایی از روز شنبه در سراسر کشور از جمله استان سمنان اجرا می‌شود و یکی از مهم‌ترین بندهای آن، محدودیت‌هایی در تردد خودروهای با پلاک شخصی است.

شمار زیادی از مخاطبان خبرگزاری فارس در دو روز اخیر در ارتباط با نحوه اجرای محدودیت‌های کرونایی در حوزه تردد خودروها بین شهرستان‌های مختلف استان سمنان و نیز عبور و مرور در شهرها می‌پرسند و دغدغه‌هایی در این زمینه دارند که باید به آنها پاسخ گفته می‌شد.

مسؤولان استان سمنان در پاسخ به این دغدغه‌ها؛ موارد مختلفی را در اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی در استان سمنان عنوان می‌کنند که حائز اهمیت است.

پلاک‌های ۸۶ و ۹۶ برای تردد مجازند

سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان در این زمینه می‌گوید: پلاک‌های ۸۶ و ۹۶ برای تردد به شهر سمنان مجاز خواهند بود و کنترل دقیق ورودی و خروجی‌ها در دستور کار قرار دارد.

او افزود: ورودی غربی شهر سمنان به‌صورت کامل مسدود شده است.

فرماندار سمنان اضافه کرد: ورودی شرقی از سمت دامغان نیز از ساعت ۶ صبح تا 18 بعدازظهر اعمال محدودیت شده و پس از این ساعات ورودی به‌طور کامل مسدود می‌شود و تمامی ورودی‌ها به شهر سمنان از سمت شمال و پل جهاد صورت می‌گیرد.

دانایی بیان کرد: وانت‌بارها، حمل‌ونقل عمومی، آژانس‌ها و تاکسی‌ها برای تردد در شهر در ساعات پس از اعمال محدودیت منعی ندارند.

صرفاً ورود به شهرها ممنوع است

حسن اسلامی‌راد، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان هم می‌گوید: برخی از شهرهای استان به جهت نزدیکی و مجاورت، ترددهایی روزانه در بین آنها صورت می‌گیرد که به همین واسطه، پلاک استانی ملاک عمل جهت محدودیت‌ها در نظر گرفته شد و تمامی پلاک‌های ۸۶ و ۹۶ در محدوده استان مجاز به تردد هستند.

او افزود: برای ورود و خروج پلاک‌های غیربومی و غیراستانی که برای تردد در استان به جهت الزام و ضرورت نیاز به مجوز دارند، مجوز به‌صورت محدود و با محوریت فرمانداری و بدون مراجعه حضوری فرد و از طریق دستگاه ذی‌ربط صادر خواهد شد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان ادامه داد: در بحث منع تردد از 21 شب تا ۴ صبح در سطح شهرها، نیاز است تا اطلاع‌رسانی دقیق، جامع و فراگیر صورت گیرد.

اسلامی‌راد بیان کرد: صرفاً ورود به شهرها در این طرح ممنوع است و فرمانداران توجه داشته باشند که مابقی مسیرها برای تردد خودروها در دسترس باشد.

او افزود: شهرهایی که مسیر کمربندی ندارند، یک خیابان و محور را برای تردد خودروها تعبیه و آماده‌سازی کنند.

از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز به بحث تردد خودروها اشاره کرد و گفت: ترد در شهرهای با وضعیت قرمز از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع بوده و شهروندان می‌توانند در صورت الزام از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و آژانس‌ها استفاده کنند.

وی گفت: ورود پلاک‌های شهرهای قرمز و نارنجی به مابقی شهرها ممنوع و ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی نیز ممنوع است که اگر تخلفی صورت بگیرد، به ازای هر ۲۴ ساعت تردد در شهرستان، خودروی متخلف به مبلغ یک میلیون تومان در شهرهای با وضعیت قرمز و ۵۰۰ هزار تومان در شهرهای با وضعیت نارنجی جریمه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه در اجرای محدودیت‌های تردد در طرح جدید، ملاک پلاک خودرو است و بیمه‌نامه و سند و نامه و سایر مباحث موردقبول نیست، اظهار کرد: ملاک عمل در استان سمنان، پلاک‌های ۸۶ و ۹۶ است و این پلاک‌ها برای تردد در شهرها منعی ندارند؛ اما از ورود پلاک‌های غیر از شماره‌های بومی استان به‌طور جد جلوگیری خواهد شد.

خجسته‌پور ضمن تأکید بر همکاری و مشارکت همگانی و وحدت رویه در اجرای این طرح گفت: در تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح هیچ‌گونه استثنایی وجود ندارد، برگ مجوز و کارت مجوز و نامه ترددی صادر نخواهد شد و وجهه قانونی ندارد.

او گفت: تمام افراد، شهروندان و شاغلان که الزام به تردد در این ساعات دارند، می‌توانند از خودروهای حمل‌ونقل عمومی، تاکسی‌ها و آژانس‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول