اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ابراز نگرانی از وضعیت کود فسفات و کاهش مصرف آن توسط کشاورزان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با ابراز نگرانی از وضعیت کود فسفات و کاهش مصرف آن توسط کشاورزان گفت: کاهش مصرف این کود مطمئناً تاثیر منفی در عملکرد محصول خواهد داشت.

ابراز نگرانی از وضعیت کود فسفات و کاهش مصرف آن توسط کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  اکبر فتحی در جلسه شورای راهبری طرح یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی استان به اهمیت این سامانه پرداخته و  اظهار داشت: طبیعتاً هر کاری که در این حوزه انجام می‌شود اگر با ترسیم صورت بگیرد که همان کروکی سابق با دقت بیشتر می‌باشد، برنامه‌ریزی برای کارهای دیگر را راحت‌تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این سامانه هر 10 روز یک بار رصد خواهد شد تا اصلاحات و به‌روزرسانی‌ها با دقت انجام شود، افزود: باید نقشه‌ها در سطح سازمان بررسی و اصلاح شده و منوط به بررسی شهرستان‌ها نباشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از تلاش مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌هایی همچون سراب  و اهر در خصوص به‌روزرسانی اطلاعات سامانه تشکر کرده و بر تلاش شهرستان‌هایی همچون خداآفرین، تبریز، بناب و.... تاکید کرد.

فتحی در ارتباط با درخواست تراکتور توسط کشاورزان گفت: در سال‌های اخیر در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون کارشناسان، کشاورزان را تشویق به خرید تراکتور و ادوات می‌کردند اما امسال با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و تفاوت قیمت کارخانه با بازار، تقاضای تراکتور توسط کشاورزان افزایش چشمگیری دارد که به تبع آن مسوولان سیاسی، نمایندگان مردمی، فرمانداران و شوراهای شهرستان‌ها انتظاراتی دارند که تا جای امکان باید برآورده شود، بنابراین کارشناسان مربوط باید شاخص‌های فنی مهم و جدید را به نوعی بررسی کنند که تراکتورها به نیازمندان واقعی خود برسند.

وی افزود: کارشناسان شهرستان در صورت درخواست تراکتور برای کشاورزانی که اولویت دارند، با ارائه مدارک و پیشنهاد به حوزه معاونت بهبود تولیدات گیاهی و اداره مکانیزاسیون کشاورزی در ارتباط باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با ابراز نگرانی از وضعیت کود فسفات و کاهش مصرف آن توسط کشاورزان ، خاطرنشان کرد: کاهش مصرف این کود مطمئناً تاثیر منفی در عملکرد محصول خواهد داشت که باید مرکز تحقیقات کشاورزی راهکارهای لازم برای جبران کاهش مصرف این کود را بررسی و دستورالعمل‌های لازم را ارائه دهد.

وی با قدردانی از کارشناسان و مدیران بخش‌های مربوط، بیان داشت: استان آذربایجان‌شرقی در استفاده از کودهای زیستی جایگاه پنجم کشور را کسب کرده است.

فتحی با تاکید به تولید هر چه بیشتر محصول گندم در استان تصریح کرد: گندم محصول استراتژیک ایران است و باید با روش‌های مختلف فنی و علمی تولید گندم را افزایش داد، چرا که قوت غالب مردم که همان نان هست از گندم به دست می‌آید و امکان ندارد در این محصول به کشور‌های دیگر محتاج باشیم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول