اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الفتح: آمریکا عامل حملات راکتی به منطقه سبز بغداد است

ائتلاف الفتح عراق بر این باور است که آمریکا عامل حملات راکتی به منطقه سبز است و این گونه وانمود می‌کند که گروه‌های مقاومت عامل این حملات هستند تا بتواند فتنه‌افروزی کند.

الفتح: آمریکا عامل حملات راکتی به منطقه سبز بغداد است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مختار الموسوی» نماینده ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد که حملات راکتی شامگاه سه‌شنبه هفته جاری، هیج ارتباطی به گروههای مقاومت نداشت.

الموسوی به پایگاه خبری المعلومه گفت که آمریکا در پس این حملات راکتی قرار دارد و این گونه وانمود می‌کند که گروه‌های مقاومت عامل این حملات هستند تا بتواند فتنه‌افروزی کند.

وی از دولت عراق خواست که در این زمینه کاری انجام دهد و در خواب غفلت نباشد و به طرح‌های سفارت آمریکا در بغداد پی ببرد.

این نماینده عراقی از دولت خواست که افراد بازداشت شده را معرفی کند تا آنان، حقیقت حملات راکتی و عاملان آن را به مردم معرفی کنند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق شامگاه سه شنبه از اصابت هفت فروند راکت به منطقه سبز بغداد خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی، سامانه دفاعی آمریکا موسوم به «سی رم» که طی ماه‌های اخیر در سفارت خود در بغداد مستقر کرده، نتوانسته، اهداف را منهدم کند.

 اندکی پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، جنجالی بر سر احتمال بستن سفارت آمریکا در بغداد با هدف اعمال فشار حداکثری بر دولت عراق برای کنترل احساسات ضد‌آمریکایی در عراق به راه افتاد و  منابع مختلف از احتمال حمله واشنگتن به گروه‌های مقاومت به بهانه حملات راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

گروه‌های مقاومت عراق هرگز مسئولیت چنین حملاتی را نپذیرفتند و با وجود تأکید بر ضرورت اخراج آمریکایی‌ها از عراق و پایگاه نظامی دانستن سفارتخانه آمریکا، می‌گویند که در شرایط کنونی کشور حمله به این سفارت با منافع ملی عراق در تضاد است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول