اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری همایش روز جهانی کودک توسط سازمان ملل، یونیسف و ازبکستان

همایش مجازی بین المللی روز جهانی کودک توسط بنیاد بین المللی اجتماعی «زمین» با همکاری نمایندگی سازمان ملل و دفتر صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) برگزار شد.

برگزاری همایش روز جهانی کودک توسط سازمان ملل، یونیسف و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزار فارس در تاشکند، همایش مجازی بین المللی روز جهانی کودک با  موضوع «حق تحصیل کودکان: اهمیت، مداومت و نوآوری در دوران بیماری‌های همه گیری» توسط بنیاد بین المللی اجتماعی «زمین» با همکاری نمایندگی سازمان ملل متحد و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) برگزار شد.

در این همایش بین المللی که به صورت ویدئویی برگزار شد، «زراعت میرضیایوا» رئیس شورای بنیاد بین‌المللی اجتماعی "زمین" ، «تاتیانا والووایا» مدیر کل دفتر ژنو سازمان ملل متحد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، «ناتالیا گرمان» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در آسیای مرکزی، رئیس مرکز منطقه‌ای سازمان ملل در دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی و «افشان خان» مدیر منطقه‌ای یونیسف در اروپا و آسیای مرکزی شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این همایش بین المللی دسترسی کودکان برای آموزش با کیفیت در دوران پاندمی «کووید-19» و استفاده از امکانات برای برنامه‌های آموزشی مشابه را بررسی کردند.

رئیس شورای بنیاد بین المللی اجتماعی زمین گفت: بحران همه گیری ناشی از شیوع پاندمی کروناویروس جهان را درگیر خود کرده و تمام حوزه‌های زندگی مانند حق تحصیل کودکان را در سطح جهانی تحت تأثیر قرار داده است.

میرضیایوا افزود: حمایت همه جانبه از خانواده‌ها، زنان و کودکان و همچنین حمایت و حفاظت از حقوق آنها در اولویت سیاست اجتماعی دولت ازبکستان قرار گرفته است.در این زمینه به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا اقدامات مؤثر انجام داده است.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف و وظایف اصلی این بنیاد جذب کودکان معلول به زندگی در جامعه، ایجاد شرایط مناسب و برابر با دیگر اعضای جامعه و کسب جایگاه خود را در آن است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز فرصت را مغتنم شمرده و بر اهمیت ایجاد شرایط برابر، تامین رعایت حقوق تمام کودکان به ویژه کودکان معلول  تاکید کنم. نه تنها از نمایندگان دولت بلکه از تمام جامعه دعوت می‌کنم که با این موضوع به طور جدی برخورد کنند.

میرضیایوا ادامه داد: به حقوق برابر کودکان فارغ از جنسیت آنان باید توجه کرد و آموزش هر کودک یک مسئله منحصر به فرد است.

در پایان این همایش بین المللی بیانیه‌ای مبنی بر هماهنگی اقدامات در دوران پاندمی برای فعالیت ایمن در مدارس، مداومت آموزش، توسعه آموزش مجازی برابر با حضوری به تصویب رسیده است.

در این همایش بین المللی روسای نهادهای سازمان ملل متحد، نمایندگان سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای، سازمان‌های دولتی، سازمان‌های اجتماعی، دیپلماتیک مقیم ازبکستان، محافل دانشگاهی و رسانه‌های گروهی حضور داشتند.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول