اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان: توافق کاملی با روسیه درباره احداث پایگاه دریایی صورت نگرفته است

پس از دستور رئیس‌جمهور روسیه درباره تأسیس پایگاه دریایی در سودان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سودان اعلام کرد که هنوز توافق کاملی در این خصوص صورت نگرفته است.

سودان: توافق کاملی با روسیه درباره احداث پایگاه دریایی صورت نگرفته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه منابع خبری گزارش دادند توافقی میان سودان و روسیه برای تأسیس یک پایگاه در دریای سرخ صورت گرفته، «محمد عثمان الحسین» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سودان در گفت‌و‌گو با شبکه «العربیه» اعلام کرد که هنوز توافق کاملی در این خصوص صورت نگرفته است.

الحسین در این خصوص گفت: «تا به این لحظه، ما توافق کاملی با روسیه درباره تأسیس یک پایگاه در دریای سرخ نداشتیم؛ با این حال همکاری نظامی ما ادامه دارد».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سودان در ادامه با بیان این کشور در محاصره آمریکا و کشورهای غربی به سر می‌برده، گفت که روسیه و برخی کشورهای شرقی طی این‌ سال‌ها به آنها کمک‌های نظامی ارسال ‌کردند.

وی در پایان اظهارات خود همچنین گفت که توافق با روسیه درباره احداث پایگاه دریایی در حال بررسی است.

روز دوشنبه هفته جاری، خبرگزاری روسی «تاس» گزارش داد که «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه پیش‌نویس توافق ایجاد پایگاه لجستیکی-دریایی در سودان را امضا کرده و این پیشنهاد برای امضا تقدیم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه این کشور کرده است.

پوتین نیز پس از دریافت این سند، به وزارت دفاع این کشور دستور داد تا توافق ایجاد پایگاه لجستیک نیروی دریایی روسیه در سودان پیش برده شود.

بر اساس پیش‌نویس توافقنامه، تأسیسات لجستیک دریایی روسیه در سودان با هدف حفظ صلح و ثبات در منطقه بوده و ماهیت آن دفاعی است و علیه دیگر کشورها نخواهد بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول