اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شمار شناورهای بنادر پهل و لافت کاهش یافت

مدیر بنادر لافت و پهل سازمان منطقه آزاد قشم از کاهش شمار شناورهای خدمات‌رسان در این بنادر به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ و کاهش سفرها به جزیره قشم خبر داد.

شمار شناورهای بنادر پهل و لافت کاهش یافت

افشین شیری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم با اشاره به این که در حال حاضر ۹ شناور برای نقل و انتقال روزانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو در این بنادر وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد شناور، دو بارج و یدک کش و دو شناور کوچک فقط توانایی حمل خودروهای سواری را دارد و پنج شناور نیز در حال ارایه خدمات به خودروهای سنگین و سواری  است.

وی همچنین به تعداد لاین‌های خدمت رسان اشاره کرد و عنوان داشت: در حال حاضر چهار لاین فعال برای ورود خودرو داریم که یکی مختص خودروهای سواری و یکی مختص خودروهای حامل ارزاق عمومی و در اولویت انتقال به وسیله شناورها است. دو لاین دیگر به کامیون ها و تریلی های حامل  کالاهای تجاری و مصالح ساختمانی اختصاص دارد.

مدیر بنادر لافت و پهل سازمان منطقه آزاد قشم بالا رفتن نرخ ارز را یکی دیگر از دلایل مهاجرت شناورهای این بنادر به بنادر بین المللی حاشیه خلیج فارس دانست و افزود: با وجود کاهش ظرفیت شناورها، نیروهای ما به صورت تمام وقت در حال ارایه خدمات و کمک به تسریع روند نقل و انتقال خودروها هستند.

شیری اضافه کرد: به منظور تامین نیازهای رفاهی رانندگان در بندر پل نیز40 چشمه سرویس بهداشتی( ۲۰ چشمه مردانه ۲۰ چشمه زنانه )، یک نمازخانه مردانه و یک نمازخانه زنانه و ۶ باب غرفه عرضه مواد غذایی تاسیس شده که  به صورت روزانه و مستمر توسط پرسنل خدمات درحال نظافت و رسیدگی است.

وی در پایان با اشاره به محدودیت های ترددی اعلام شده از هموطنان خواست تا پروتکل های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونای کشور را رعایت کنند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول