اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خبر خوب| استقبال بی‌نظیر مردم مازندران برای اهدای خون

در پی فراخوان انتقال خون مازندران به منظور جبران کاهش ذخایر خون، مراکز انتقال خون استان با استقبال بی‌نظیر مردم رو به رو شده است.

خبر خوب| استقبال بی‌نظیر مردم مازندران برای اهدای خون

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در چند روز اخیر ذخایر خونی استان مازندران کاهش پیدا کرد، البته ذخایر خون و فرآورده‌های خونی استان مازندران قبل از کرونا در حد مطلوب بوده و هیچ کمبودی نداشتیم حتی مازندران به عنوان استان معین انتخاب شده اما بحث شیوع کرونا و قرنطینه خانگی موجب شد که ذخایر خونی استان تا حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا کند که نگرانی‌های زیادی به دنبال داشت.

در پی فراخوان انتقال خون استان به منظور جبران کاهش ذخایر خون، مراکز انتقال خون استان مازندران با استقبال بی‌نظیر مردم رو به رو شده است، این در حالی است که مراکز انتقال خون به دلیل ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی ناچارند با تعداد تخت‌های کمتر داوطلبان اهدای خون را میزبانی کنند.

انتقال خون استان از همه داوطلبین اهدای خون که در سخت‌ترین روزهای بحران کرونا  در مراکز اهدای خون حضور یافته اند تشکر و قدردانی کرد و از داوطلبینی که  این روزها به دلیل ازدحام در مراکز انتقال خون قدری معطل شده و یا چندین بار مراجعه داشته اند پوزش می‌طلبد.

با توجه به  اینکه انتقال خون خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌داند ناچار است که میزان تجمع در مراکز اهدای خون را کنترل کند تا سلامت داوطلبین اهدای خون با خطر مواجه نشود و همچنین جمع آوری حجم بالایی از خون‌های اهدایی و پذیرش مردم تنها در چند روز موجب کاهش آمار اهدای خون در روزها و هفته‌های بعدی خواهد شد.

هم استانی‌های نوعدوست همواره متناسب با میزان مصرف روزانه بیمارستان‌ها با انتقال خون استان همراه باشند. 

به منظور جلوگیری از ازدحام و اتلاف وقت اهداکنندگان خون،  سامانه نوبت‌دهی اینترنتی به آدرس nobatdehi.ibto.ir در دسترس است و  داوطلبین اهدای خون می‌توانند با اخذ نوبت در ساعاتی که مراکز خلوت‌تر است مراجعه کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول