اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انس با کتاب‌خوانی ملازم همیشگی طلاب باشد

مسئول قرارگاه تبلیغی عمار گفت: یکی از ضروریات امروز در حوزه‌های علمیه، انس و الفت بیشتر با کتاب‌خوانی است همان طور که اساتید بزرگ راز عالم شدن را الفت با کتاب و مطالعه می دانستند.

انس  با کتاب‌خوانی ملازم همیشگی طلاب باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا حدائق در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت کتاب‌خوانی اظهار داشت: امام صادق(ع) به مفضل می‌فرماید: بنویس و دانش خود را در میان برادرانت منتشر کن و چون بمیری این دانش را برای فرزندانت به‌ عنوان میراث جاودانه نگاه دار ، چرا که زمانه‌ای پرآشوب بر مردم می‌رسد که در آن زمان جز با کتاب‌های خود همدم نشوند.

وی در ادامه به روایت دیگری از پیامبر(ص) در خصوص اهمیت کتاب‌خوانی اضافه کرد: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند که دانش را پیش از رفتن دانشمندان بنویسید چرا که با رفتن دانشمندان و عالمان نیز علم خواهد رفت، ازاین‌رو رفتن علم به درگذشت دانشمندان است.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز به آثار کتاب‌خوانی در جامعه امروز پرداخت و تصریح کرد: ماندگار شدن یاد و خاطره بسیاری از علما، به این دلیل است که اثری از خود به‌ جای گذاشته‌اند و در این زمینه نبی مکرم اسلام(ص) نیز می‌فرماید: هر گاه انسان بمیرد دست او و عمل او از دنیا قطع شده، مگر در سه مورد، که نخست آن صدقه جاریه است.

وی به دومین مورد از باقیات صالحات اشاره کرد و بیان داشت: علم و دانشی که به‌ واسطه آن مردم از آن سود ببرند و خیرات آن نیز به انسان می‌رسد.

حجت‌الاسلام‌ حدائق فرزند صالح را سومین مورد برشمرد و مطرح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند ممکن است شما در دنیا نباشید اما با سه مورد از جمله صدقه جاریه، علم و دانش و فرزند صالح می‌توانید برای خود یک پل ارتباطی با اعمال خود در دنیا داشته باشید و در عالم قبر این خیرات بر شما وارد شود.

وی همچنین به اهمیت تألیف و پاداش آن در آخرت پرداخت و گفت: رسول گرامی اسلام(ص) در روایت دیگری می‌فرماید هرگاه مؤمن بمیرد و یک برگه که بر روی آن علمی نوشته‌ شده باشد از خود به‌ جای بگذارد روز قیامت آن کاغذ پرده میان او و آتش خواهد شد و خداوند به ازای هر کلمه‌ای که روی کاغذ نوشته‌ شده شهری هفت برابر پهناورتر از دنیا به او خواهد داد.

مسئول قرارگاه تبلیغی عمار همچنین یکی از ضروریات امروز  طلاب و حوزه‌های علمیه را انس و الفت بیشتر  با کتاب‌خوانی دانست و خاطرنشان کرد: اساتید بزرگ می فرمودند که اگر می خواهید علم دین را کسب کنید و عالم شوید، راز آن الفت گرفتن با کتاب‌ها است.

وی ضمن معرفی چند کتاب برای طلاب و مبلغین اظهار کرد: کتاب میزان الحکمه اثر آیت الله ری‌شهری برای طلاب و مبلغین جوان بسیار سودمند است، همچنین کتاب پیام امام اثر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی نیز دیگر کتابی است که بسیار حائز اهمیت برای طلاب بوده و شخصا بهره زیادی از مطالعه آن بردم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول