اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

گلایه‌های تند یک پزشک از مسوولان علوم پزشکی/از وضعیت کادر درمان دهدشت اطلاع دارید؟

در حالی که این روزها دومینوی کرونا طیف وسیعی از جامعه را قربانی خود کرده است کمبود امکانات درمانی و تجهیزات کادر درمان بیمارستان دهدشت نگرانی از مراقبت بیماران را بیشتر کرده است.

گلایه‌های تند یک پزشک از مسوولان علوم پزشکی/از وضعیت کادر درمان دهدشت اطلاع دارید؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، از آغاز شیوع کرونا کادر درمان در خط مقدم مبارزه با این بیماری مرگبار فداکارانه در حال دفاع هستند و مشکلات و کمبودها مانع خدمات‌رسانی به بیماران نشده است.

در حالی که ماههای اولیه شیوع کرونا مسؤولان سعی در انکار آمار مبتلایان و فوتی‌ها داشتند و مرگ و میر روزانه حداکثر دو مورد گزارش می‌شد این روزها اما موج فزاینده ویروس چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.

 

دومینوی تلخ کرونا که با سرعت تخت‌های بیمارستان را اشغال می‌کند و معلوم نیست تا چه زمانی خاتمه پیدا کند هر روز بار سنگینی از مشکلات را پیش روی مردم باز کرده و زندگی آنها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

برای سرکوب کرونا در مرحله اول باید پیشگیری کرد و اجرای رویکرد پیشگیرانه در گرو سخت‌گیری در اعمال محدودیت‌هاست با این وجود اما به نظر می‌رسد گسترش کرونا به عنوان یک امر عادی در نظر مردم تلقی شده و کمتر به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اهمیت می‌دهند.شرکت در تجمعات و بالا رفتن آمار مبتلایان گواه این ادعاست.

در پاییز سیاه کرونایی کمبودهای درمانی بیش از پیش خود را نمایان و تراکم مبتلایان کار رسیدگی به بیمارن را دشوارتر کرده است.

کمبود نیروی انسانی، تجیهزات درمانی و کالای حفاظتی برای کادر درمان در کنار استرس و تنش ناشی از شیوع این بیماری به نگرانی های بیشتر دامن زده است.

محمدطاها خادمی پزشک متخصص بیمارستان دهدشت می‌گوید این بیمارستان با وجود پوشش درمانی چند شهرستان از امکانات لازم برای درمان بیماران کرونا برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: پالس اکسیمتری به عنوان ساده‌ترین وسیله چک اکسیژن خون بیماران کرونایی در بیمارستان وجود ندارد.

 

خادمی با بیان اینکه پرستاران و پرسنل درگیر بیماران کرونایی نیروهای جان بر کف در خطر مقدم‌اند، تصریح کرد: امکانات پزشکی از قبیل فشارسنج پاسخگوی نیاز نیست.

وی از نبود لباس محافظتی برای پرسنل به دیگر مشکلات موجود نام برد و گفت: کادر درمان برای محافظت از خود و مراقبت از بیماران به امکانات حفاظتی مجهز نیستند.

رئیس سابق بیمارستان امام خمینی دهدشت افزود: حق کرونای مصوب وزارت بهداشت و درمان به پرسنل پرداخت نشده است.

وی با انتقاد از سیاست شورای سلامت استان و شهرستان در اجرای مصوبات مقابله با کرونا گفت: تعطیلی گروه‌های غیر ضروری با جدیت انجام نمی‌شود.

خادمی اضافه کرد: وقتی مصوبات کاغذی باشند و کمکی به کنترل بیماری نشود چرا مسؤولان دور هم جمع شوند و به گسترش کرونا کمک کنند؟ همان بهتر که چنین جلساتی برگزار نشود.

خادمی گفت:برگزاری نشست‌های شورای سلامت تا زمانی که نمی‌توانند به تأمین حداقل تجهیزات و امکانات لازم کادر درمانی کمک کنند به دورهمی می‌ماند که خود ناقل بیماری هم می‌شوند.

 

این پزشک متخصص با بیان اینکه شورای سلامت برای برون رفت مشکلات حوزه درمان نتیجه ندارد، گفت: هنر این نیست آمار ارائه دهند مردم دنبال آمار نیستند باید نتیجه جلسات را ببینند.

وی ادامه داد: در حالی که بیمارستان دهدشت چند شهرستان را پوشش می‌دهد از پزشک عفونی محروم است رئیس دانشگاه به مردم توضیح دهد برای رفع مشکلات درمانی بیمارستان چکار کرده است.

این در حالی است که رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در گفت‌وگو با فارس در تشریح فعالیت‌های مقابله با کرونا گفت: 17 جلسه شورای سلامت برگزار و بیش از۱۷۰ مصوبه شکل گرفت که 80 درصد مصوبات اجرایی شدند.

محمدطاهر طیب‌زادگان افزود: حوزه سلامت شهرستان اعم از پرسنل بخش بهداشت و همچنین ایثارگران و مدافعان سلامت در بخش درمان از روزهای اول شیوع ویروس کووید ۱۹ تاکنون با تشکیل جلسات مشترک و تقسیم بندی واحدهای بهداشتی و درمانی در راستای تفکیک وظایف محوله عزم راسخ خود را برای مواجهه با این بیماری به منصه ظهور رساندند.

انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تأمین امکانات حفاظتی و لوازم پیشگیری از ابتلا به کرونا سریعتر اقدام نماید تا با امنیت روانی و پیشگیری کادر درمان بیمارستان‌ها آنها را در مراقبت از مردم بیشتر ترغیب کنند.

 

انتهای پیام/82016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول