اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خداحافظی کرد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد امروز پس از حدود ۸ سال حضور در این استان از مردم خداحافظی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خداحافظی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پس از گذشت بیش از ۸ سال از انتصاب به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امامت جمعه بجنورد، امروز پس از بیان خطبه‌های نماز جمعه بجنورد به‌صورت مجازی، از مردم استان خداحافظی کرد.

وی پیش‌ازاین امامت جمعه شهرستان فسا از توابع استان فارس و امامت جمعه شهرستان ساوه در استان مرکزی هرکدام به مدت سه سال را بر عهده داشته است.

وی همچنین درحوزه‌های علمیه قم، شیراز، کاشمر، ساوه و فسا دارای سابقه همکاری بوده و علاوه بر آن در دانشگاه‌های علامه طباطبایی، دانشگاه‌های فسا و استان فارس تدریس داشته است.

از دیگر مسئولیت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی،‌ عضویت در کارگروه تخصصی تبلیغ دینی شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری،‌ نماینده شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در کارگروه شورای فرهنگ عمومی استان تهران و همچنین عضو کارگروه مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی است.

وی در سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی در روستای چنار واقع در ۳۰ کیلومتری شهرستان کاشمر چشم به جهان گشود. پس از دوره ابتدایی در سال ۱۳۵۱ وارد حوزه علمیه حاج سلطان کاشمر شد و تا سال ۱۳۵۵ مقدمات را آموخت و پس‌ازآن برای ادامه تحصیل عازم حوزه علمیه قم شد.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس‌ازآن، پیام انقلاب اسلامی و روح‌الله خمینی را به مردم رسانده و در جهت مبارزه با رژیم ستم‌شاهی افزون بر شهرهای کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ، تقریباً در اغلب روستاهای این مناطق به‌عنوان مبلّغ حضور داشت.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با یکی از خانواده‌های مذهبی کاشمر ازدواج کرد که حاصل آن چهار فرزند می‌باشد.

پیش از یعقوبی نیز آیت‌الله مهمان‌نواز، امام‌جمعه سابق بجنورد از سال 59 تا سال 91 امامت جمعه مرکز خراسان‌شمالی را بر عهده داشت و به خاطر کهولت سن از این مسئولیت کناره‌گیری کرد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول