اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حمایت از 60 خانواده زندانی با عواید موقوفات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: از محل عواید موقوفات اداره اوقاف شهرستان خدابنده از 60 خانواده زندانی حمایت شد.

حمایت از 60 خانواده زندانی با عواید موقوفات

علی ذوالقدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: وقف از سنت‌های نیک اسلامی است که این سنت در خدابنده و به ویژه شهر قیدار مورد توجه ویژه مردم قرار گرفته است.

 وی افزود: نیازسنجی از جامعه لازم است و این کار کمک موثری در انجام وقف با نیت‌های جدید به منظور رفع مشکلات جامعه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده ادامه داد: حمایت از خانواده زندانیان نیازمند موقوفه است که با وجود چنین موقوفاتی در مسیر کمک به خانواده‌های زندانیان و انجام فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها می‌توان کار کرد.

وی افزود: در راستای حمایت از خانواده‌های زندانی از محل درآمد موقوفات شهر قیدار به انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد در قالب تهیه بسته‌های غذایی و کمک به ادامه تحصیل فرزندان زندانیان امسال به 60 خانواده کمک شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید در این زمینه از ظرفیت‌های مردم ولایتمدار و خیر استان به نحو احسن استفاده شود، گفت: اجرای این طرح موجب بازگشت آرامش به خانواده زندانیان آزاد شده خواهد شد.

ذوالقدر همچنین از ارائه خدمات با موضوع خیریه به تعداد 4 هزار و 351 مورد خبر داد و تصریح کرد: این اقدام نیز در راستای حل مشکلات مردم شهرستان صورت گرفت.

وی وقف‌های مشارکتی را یکی دیگر از سیاست‌های سازمان اوقاف معرفی کرد و افزود: با توجه به اینکه قیمت املاک بالا رفته، اما عده‌ای از مردم تمایل دارند در ساخت و احداث یک مکان عام‌المنفعه مشارکت کنند که در قالب وقف این امکان وجود دارد.  

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه بحث سرمایه‌گذاری نیز از اموری است که توسط سازمان اوقاف دنبال می‌شود گفت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته سرمایه‌گذاری در این بحث دنبال می‌شود، هرچند که طی سال‌های قبل از محل موقوفات حتی تالاری نیز ساخته شده است که امروز در اختیار ستاد کرونا برای استفاده بیماران قرار دارد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول