اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کسری بودجه 286 میلیارد دلاری انگلیس تنها در 7 ماه

گزارشات حاکی از این است که دولت انگلیس در 7 ماه نخست سال جاری 286 میلیارد دلار کسری بالا آورده است.

کسری بودجه 286 میلیارد دلاری انگلیس تنها در 7 ماه

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل بلومبرگ، دفتر آمار انگلیس امروز اعلام کرد که در 7 ماه نخست سال جاری دولت این کشور 286 میلیارد دلار کسری بودجه داشته و استقراض کرده است.

در این آمار آمده است: تنها در ماه اکتبر کسری بودجه این کشور 22.3 میلیارد پوند بوده و این کشور را در مسیر کسری بودجه 400 میلیارد پوندی معادل بیش از 500 میلیارد دلار برای سال مالی کنونی قرار داده است. 

پیش بینی‌ها حاکی از ان است که انگلیس برای نخستین بار از دهه 1960 تاکنون طی سال جاری با بدهی بیش از کل تولید ناخالص داخلی‌اش مواجه خواهد شد. 

ریشی سوناک، وزیر خزانه‌دار انگلیس قرار است هفته آینده تقسیم‌بندی بودجه این کشور برای سال آتی را اعلام کند. این گزارش بودجه که روز 25 نوامبر انجام خواهد شد نشان خواهد داد که شیوع کرونا چقدر به اقتصاد انگلیس ضربه وارد کرده است؛ چرا که سوناک قرار است میزان بودجه‌ای که به هر وزارتخانه برای ارائه خدمات عمومی تخصیص می‌یابد را اعلام کند.

البته پیش بینی‌ها نسبت به اوضاع اقتصادی انگلیس اصلا خوب نیست؛ چراکه دفتر حسابرسی بودجه این کشور به زودی گزارش خود را ارائه می‌کند و انتظار می‌رود پیش بینی بخش خصوصی و بانک مرکزی در باره بدترین سقوط اقتصادی در 311 سال گذشته این کشور صحه بگذارد.

بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرده که امسال اقتصاد این کشور به خاطر بحران کرونا 11 درصد سقوط کند. 

با توجه به این که کسری بودجه انگلیس بر اساس پیش بینی‌ها امسال یک پنجم کل تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید، بالاترین میزان کسری است که انگلیس در زمان صلح با آن روبرو شده است.

اوضاع این کشور از ماه مارس بسیار بدتر شده؛ چراکه دفتر حسابرسی بودجه قبلا تنها کسری بودجه 55 میلیارد پوندی را برای امسال پیش بینی کرده بود و حالا انتظار می‌رود این رقم به حدود 400 میلیارد پوند برسد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول