اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش ناچیز قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت اونس طلا در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها 60 سنت رشد کرد.

افزایش ناچیز قیمت طلا در بازار جهانی

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از کیتکو، در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا 1866.6 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز 60 سنت رشد داشته است. این قیمت البته نسبت به یک ماه گذشته 57.7 دلار پایین تر بوده، اما نسبت به یک سال پیش 395.1 دلار بالاتر بوده است. 

نقره هم 15 سنت رشد قیمت داشت و 24.18 دلار در هر اونس داد و ستد شد. پلاتین و پالادیوم هم هر کدام 6 و 5 دلار رشد قیمت داشتند و به ترتیب 952 و 2205 دلار در هر اونس به فروش رسیدند.

به گزارش رویترز، قیمت طلا طی این هفته 1.1 درصد کاهش یافت که یکی از دلایل آن نگرانی‌ها نسبت به ا جرای بسته کمک اقتصادی بزرگی است که قرار بود، در آمریکا اجرا شود. در صورتی که بازار امروز با همین قیمت‌ها بسته شود، این دومین هفته متوالی است که قیمت طلا کاهش می‌یابد.

از جمله دیگر دلایل کاهش قیمت فلز زرد به نتیجه رسیدن تلاش‌ها برای ساخت واکسن کرونا طی چند روز گذشته بوده که اقبال عمومی نسبت به طلا به عنوان یک پناهگاه امن و دارایی ایمن را کاهش داده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول