اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«شکلات تلخ» برنامه ای بی رحم برای نقدى مهربان

یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است که برنامه تلویزیونی «شکلات تلخ» با معرفی، شناسایی، بررسی بخشی از آسیب های اجتماعی و یافتن راهکارهای اجرایی و مناسب فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می تواند نقش تاثیرگذار داشته باشد.

«شکلات تلخ» برنامه ای بی رحم برای نقدى مهربان

جبار آذین در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: «شکلات تلخ»؛ بررسی محققانه و هنرمندانه آسیب های اجتماعی یکی از پدیده های تلخ و ناهنجار خانوادگی و اجتماعی که معلول نابسامانی های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همچنین غفلت ها و عملکردهای مساله دار برخی دستگاه ها و سازمان های اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، پرورشی و ضعف های مدیریتی و فقر فرهنگی و مالی بعضی خانواده ها در کشور است، معضل کودکان کار است.

وی ادامه داد: کودکان کار محصول غلط های اقتصادی و مدیریتی، نبود فرهنگ مناسب خانوادگی، باورهای دینی، اعتیاد، سودجویی و جهالت طیفی از خانواده های فقرزده و استثمار و بهره کشی سوداگران، دلالان و سوءاستفاده کنندگان اجتماعی و فاصله میان کودکان کار و تحصیل، به دلیل نداری و در مواردی مشکلات اخلاقی اند.

آذین توضیح داد: شبکه پنج سیما به همت گروهی کاربلد، شامل مجتبی احمدی تهیه کننده و کارگردان و گروهش، در این ارتباط برنامه ای متفاوت، قابل تامل، تحلیلگرانه، پژوهشگرانه و هنرمندانه تولید و پخش می کند که با ورود جسورانه و پیگیرانه به میادین، زادگاه ها و پرورشگاه های آسیبهای گوناگون اجتماعی در معرفی، شناسایی، بررسی بخشی از آسیب های اجتماعی و یافتن راهکارهای اجرایی و مناسب فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی توسط صاحب نظران و کارشناسان، می تواند نقش تاثیرگذار داشته باشد.

این منتقد اظهارداشت: شکلات تلخ عنوان این برنامه محققانه، چالشی و هشدارآمیز اجتماعی است که به نقد و بررسی عالمانه، هنرمندانه و مستندگونه آسیب های اجتماعی از جمله دختران فراری، سالمندآزاری، کودک آزاری و بویژه کودکان کار می پردازد.کودک،کار و خیابان، محور موضوعی شکلات تلخ است که در قالب آثار مستند و گاه با بهره گیری ناگزیر از شیوه بازسازی و بازیسازی به دلیل محدودیت و یا ممنوعیت نمایش چهره بعضی آسیب دیدگان اجتماعی و بحث، نقد و تحلیل مساله کودکان کار از زوایای مختلف ارائه می شود و پرسشگرانه و هدفمند در پی گشودن درهایی به روی مسوولان متعهد کشور برای رسیدگی به مساله پیدایش، موجودیت، حال و آینده شکلات های تلخ کودکان کار است.

وی تاکید کرد: عوامل برنامه افزون بر گفت وگوهای صمیمانه و روشنگرانه با آسیب دیدگان و برخی مسوولان، به بررسی نقش و سهم اقتصاد ناسالم و فقر و نیاز، طلاق، مهاجرت، اعتیاد والدین، ازدواج های غلط و...به شیوه های علمی و میدانی و تولید تصاویر مستندتلخ و تکان دهنده و افشاگر، اما موثر در این ارتباط پرداخته اند. این برنامه خوب و تاثیرگذار اجتماعی، با استفاده از نظرات استادان، روانشناسان، پزشکان و متولیان امور فرهنگی، آموزشی و پرورشی، بهزیستی، شهرداری، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و...می تواند تاثیرگذارتر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول