اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

« پاتوق دختران» در حاشیه شهر مشهد / طرح خلاقانه‌ای که مشاوره و کتابخوانی را به رشد فردی گره می‌زند

مسؤول فرهنگی بسیج حوزه ۵ ناحیه بلال مشهد گفت: مشاوره‌های فردی، انواع بازی‌های فکری و کارهای هنری از جمله برنامه‌هایی است که در پاتوق دختران برای نوجوانان حاشیه شهر مشهد تدارک دیده‌ایم.

« پاتوق دختران» در حاشیه شهر مشهد / طرح خلاقانه‌ای که مشاوره و کتابخوانی را به رشد فردی گره می‌زند

مریم سادات میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: تقریباً از یک ماه پیش "پاتوق دختران" را با عنوان‌های کافه کتاب ترنج در منطقه توس روستای زرکش، کافه کتاب آفتاب در روستای اسماعیل آباد و کافه کتاب نورالهدی در روستای دوست آباد در داخل مساجد حاشیه شهر افتتاح کردیم و مابقی کافه کتاب‌‌ها که در حال آماده‌سازی هستند.

مسؤول فرهنگی بسیج حوزه ۵ ناحیه بلال مشهد با اشاره به اینکه در پاتوق دختران کافه کتاب، هنر و بازی داریم، بیان کرد: د ر این پاتوق‌ها، کیف‌هایی حاوی کتاب داریم که کتاب‌ها در حال گردش و تغییر هستند تا نوجوانان بتواند از محتواهای جدید استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فضای زیبایی را مانند کافی‌شاپ آماده کرده‌ایم تا نوجوانان در آنجا اوقات فراغت سالمی را تجربه کنند، یادآور شد: مشاوره‌های فردی، انواع بازی‌های فکری و کارهای هنری از جمله برنامه‌هایی است که برای نوجوانان حاشیه شهر تدارک دیده‌ایم.

مسؤول فرهنگی بسیج حوزه ۵ ناحیه بلال مشهد خاطرنشان کرد: سه پاتوق دختران هم در هفته آینده افتتاح می‌شود، برنامه‌هایمان برای نوجوانان رده سنی ۱۳ تا ۱۹ است، البته برای کودکان هم محتواهای ویژه‌ای مانند امام شناسی داریم و محیط را متناسب با فضا آماده کرده‌ایم.

میرزایی افزود: تمامی فعالیت‌های دوستان، جهادی است، دو ماه پیش با پایگاه‌های بسیج محلات اتاق فکری با عنوان "دختران حاج قاسم" تشکیل دادیم تا برای برنامه‌های مختلف همفکری کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدوداً ۱۰۰ نوجوانان پای کار پاتوق دختران هستند، تصریح کرد: خوشبختانه نوجوانان حاشیه شهر از این طرح استقبال خوبی کرده‌اند، و مدت زمانی که در مساجد می‌گذرانند منجر به تأثیرات زیادی در پرورش فکری و معنوی آن‌ها شده است.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول