اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کتاب 10 سِنتی ۱.۵ میلیون دلار فروخته شد!

اولین کتاب مصوّر کمیک بتمن با معرفی کارکتر «شوالیه تاریکی» با ثبت رکورد ۱.۵ میلیون دلار به فروش رسید.

کتاب 10 سِنتی  ۱.۵ میلیون دلار فروخته شد!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، یک نسخه از شماره ۲۷ «کارآگاه کمیک» مربوط به سال ۱۹۳۹ میلادی به گرانترین کمیک با معرفی کارکتر «شوالیه تاریکی» تبدیل شد.

 

نسخه ای از اولین حضور بتمن، به قیمت ۱.۵ میلیون دلار در حراجی فروخته شده و رکورد گرانترین کتاب کمیک با کارکتر «شوالیه تاریکی» ثبت کرد.

این کتاب که در زمان چاپ و انتشار با قیمت روی جلد ۱۰ سنتی به فروش می رسیده حالا در سن ۸۱ سالگی به قیمت یک و نیم میلیون دلار به فروش رسید تا رکورد بالاترین قیمت را به نام خود ثبت کند.

پیش از فروش و رکورد روز پنجشنبه، تا قبل از این، بالاترین قیمتی که تاکنون برای کتاب مصور کمیک شماره ۲۷ کارآگاه چاپ سال ۱۹۳۹ حاصل شده بود، مبلغ ۱ میلیون و ۷۵ هزار دلار در یک حراجی مربوط به ده سال پیش بوده است.

نسخه کارآگاه شماره ۲۷ بدون مرمت فروخته شده بود ، اما با این وجود از نظر کیفیت توسط شرکت گواهی ضمانت «خوب / بسیار خوب ۷.۰» درجه بندی شد و به یکی از دو نسخه ۷.۰ در جهان تبدیل شد. فقط پنج کمیک غیرقابل بازیابی دیگر در تاریخ CGC درجه بالاتری داشته اند و این موضوع را حتی قبل از فروش رکوردشکن مورد توجه قرار داده است.

 

«بَری ساندووال»، معاون مدیر حراج های میراث «هریتِیج» در مورد این فروش گفت: من از نتیجه به هیچ وجه متعجب نیستم. بالاخره، این یکی از بهترین نسخه هایی است که می توانید از یکی از مهمترین کتابهای کمیک منتشر شده ببینید.

داستان «باب کِین» و «بیل فینگر» نویسنده با عنوان «پرونده سندیکای شیمیایی» که در کمیک کارآگاهی شماره ۲۷ منتشر شد، «شوالیه تاریکی» را به جهان معرفی کرد.

فروش کمیک کارآگاه در اولین جلسه رویداد چهار روزه کمیک و کمیک آرت حراج «Heritage Auction» برگزار شد که این حراجی تا ۲۲ نوامبر ادامه دارد و شامل مواردی از به اصطلاح «مجموعه آلفرد پنی وورث»، مجموعه ای بتمن محور از رندی لارنس می شود. بتمن شماره ۲ لارنس، متعلق به سال ۱۹۴۰، در همان جلسه به قیمت ۶۳۰۰۰ دلار فروخته شد.

این گرانترین کمیک فروخته شده توسط حراجی «Heritage Auction» بود، که زمانی که نسخه ۹.۰ کمیک اکشن شماره ۱ - اولین حضور سوپرمن - از طریق شرکت «eBay» به قیمت ۳.۲ میلیون دلار فروخته شد، رکورددار گرانترین کمیک در سال ۲۰۱۴ را ثبت کرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول