اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغالزایی برای 35 نفر با اجرای طرح‌ گردشگری سد گلابر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از اشتغالزایی برای 35 نفر با اجرای طرح‌ گردشگری سد گلابر خبر داد.

اشتغالزایی برای 35 نفر با اجرای طرح‌ گردشگری سد گلابر

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه کار گردشگری می‌تواند در زمینه توانمندسازی مناطق کمک شایانی کند، اظهار کرد:گردشگری به عنوان یکی از پویاترین فعالیت‌های اقتصادی عصر حاضر، نقش مهمی در توسعه پایدار محلی ایفا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ایده‌های بسیار زیادی در حوزه اشتغال در شهرستان وجود دارد که اگر سرمایه‌گذاران در این زمینه ورود کنند می‌توان برنامه‌ها و کارهای موفقی انجام داد و زمینه اشتغال بسیاری از همشهریان نیز فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌ گردشگری سد گلابر در شهرستان ایجرود می‌تواند فرصتی برای اشتغال پایدار این شهرستان باشد، اضافه کرد: پروژه با اخذ موافقت اصولی در مساحتی بالغ ‌بر 80 هزار مترمربع اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری در پروژه مذکور بالغ‌ بر 146 میلیارد ریال است و با احداث این پروژه، برای 35 نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: فاز نخست طرح توسعه گردشگری شامل، ۱۰ سوئیت آماده با لوازم و تجهیزات کامل و مهمانسرا، چهار باب ساختمان ویلایی دو طبقه هر کدام حدود ۱۰۰ مترمربع، دو باب ساختمان ویلایی، چهار واحد سوله بزرگ با مساحت نزدیک به یک هزار و۵۰۰ مترمربع است.

وی افزود: از دیگر بخش‌های این مجتمع سالن پذیرایی بزرگ با آشپزخانه و سرویس کامل، یک باب ساختمان نگهبانی در محل ورودی کمپ با مساحت حدود ۴۰ مترمربع، دو دهنه غار هر کدام به مساحت ۴۰ مترمربع و یک قطعه باغ مثمر به مساحت ۳ هکتار است و در طرح توسعه گردشگری باید فعالیت‌هایی گنجانید که در فصل زمستان نیز کاربرد داشته باشد و با تغییر فصل دچار رکود شدید نشود.

ارجمند با بیان اینکه ورزش‌های سالنی، استخر سرپوشیده، پارک درمان سنتی و اسلامی و ... از کاربری‌هایی است که در فصل سرد نیز می‌توانند کاربرد داشته باشند، گفت: پیش‌بینی مکان‌های برگزاری سمینارها و جشنواره‌ها و سالن‌های همایش، هتل و ... می‌تواند جذابیت‌های مقطعی ایجاد کند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول