اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پامپئو: برای مقابله با ایران، هنوز هم تمام گزینه‌ها روی میز است

وزیر خارجه آمریکا با تایید اینکه هنوز هم تمام گزینه‌ها برای مقابله با ایران روی میز است، مدعی شد کارزار فشار حداکثری و تحریم‌های یکجانبه علیه تهران موفق بوده‌اند.

پامپئو: برای مقابله با ایران، هنوز هم تمام گزینه‌ها روی میز است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که طبق ارزیابی رسانه‌های آمریکایی حدود دو ماه بیشتر به پایان دولت کنونی آمریکا باقی نمانده اما «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور هنوز هم از تهدید کردن ایران دست برنداشته است.

پامپئو امروز (جمعه) در پایان سفر خود به فلسطین اشغالی، طی مصاحبه با روزنامه «جروزالم‌پست»، مدعی شد کارزار فشار حداکثری علیه ایران ادامه دارد و هنوز هم تمام گزینه‌ها برای مقابله با تهران روی میز است.

بر این اساس، وی در پاسخ به اولین سوال خبرنگار جروزالم‌پست مبنی بر اینکه آیا هنوز هم تمام گزینه‌ها علیه ایران روی میز است، گفت: «قطعا. دولت [آمریکا] در تمام این چهار سال در این باره شفاف بوده است. هیچ دلیلی وجود ندارد که امروز یا فردا این [رویکرد] را تغییر دهد».

وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه کارزار فشار حداکثری و تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه ایران موفق بوده، مدعی شد: «آنها به میزان چشمگیری توانایی ایران برای آسیب‌رسانی در سراسر جهان را کاهش داده است. البته کامل نیست. آنها (ایران) هنوز هم فعال هستند و می‌توانید ببینید که به غنی‌سازی ادامه می‌دهند و این یعنی آنها ماهیت فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند را اساساََ تغییر نداده‌اند».

پامپئو در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود، سازش کشورهای بحرین، امارات و سودان را عامل منزوی‌کننده ایران در منطقه دانسته و افزود: «نقطه مرکزی این [موفقیت]، دیدگاه رئیس‌جمهور برای صلح بود، مفهوم دوگانه شامل اینکه ایران بازیگر اصلی ثبات‌زدا در خاورمیانه است و این تصور [غلط] مبنی بر اینکه بدون حل مناقشه فلسطین-اسرائیل نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهید».

خبرنگار جروزالم‌پست سپس از پامپئو پرسید: «افراد زیادی در اسرائیل نگران بازگشت رئیس‌جمهور منتخب، جو بایدن به برجام هستند. لایحه‌ای هم در کنگره برای ارائه کردن بمب‌های سنگرشکن به اسرائیل برای دفاع از خود در صورت نزدیک شدن ایران به بمب اتمی، وجود دارد. آیا دولت ترامپ در ماه‌های باقی‌مانده، این موضوع را پیش می‌برد؟»

وزیر خارجه آمریکا نیز پاسخ داد: «من وارد فرایند تصمیم‌گیری‌هایمان نمی‌شوم... ما تلاش کرده‌ایم ائتلاف بزرگی [علیه ایران] تشکیل دهیم و به نحوی موفق آن را انجام داده‌ایم که فرصت‌هایی را در خاورمیانه ایجاد کرده و خطرات علیه اسرائیل و آمریکا را کاهش داده است».

پامپئو ادامه داد: «نمی‌توانم درباره تصمیمات حول سامانه‌های تسلیحاتی اظهار نظر کنم اما به همین اکتفا می‌کنم که ما هر کاری که تا الان انجام داده‌ایم را ادامه خواهیم داد».

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار جروزالم‌پست مبنی بر اینکه دولت بعدی آمریکا به ریاست احتمالی بایدن چقدر آسان می‌تواند سیاست‌های ضد ایرانی دولت ترامپ را کاهش دهد، گفت: «نمی‌دانم. ما هنوز در حال شمارش آرا هستیم... ما بسیار مطمئن هستیم که خاورمیانه را جایی امن‌تر کرده و سیاست‌هایی که بنا کردیم درست هستند».

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته نیز با اشاره به دیدار خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و صحبت درباره مقابله با ایران، گفت که واشنگتن همواره دوستی قدرتمند برای تل‌آویو است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول