اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رفع ایرادات قانون تعالی خانواده و جمعیت/ طرح حمایت از خانواده‌ها در انتظار تصویب

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تعالی خانواده و جمعیت را از ادبیات حکومتی به ادبیات مردمی تبدیل کردیم و همچنین از نگاه قانون دائمی به نگاه قانون موقت چند ساله تغییر دادیم.

رفع ایرادات قانون تعالی خانواده و جمعیت/ طرح حمایت از خانواده‌ها در انتظار تصویب

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیرحسین بانکی‌پور پیش از ظهر امروز در سلسله جلسات نماینده دوازده میلیونی با موضوع قانون تسهیل ازدواج که به میزبانی ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: سال‌ها قبل قانونی تحت عنوان قانون تعالی خانواده و جمعیت شکل گرفت اما ایرادات موجود این قانون با وجود این‌که لایحه دولت بود و مجلس تایید کرده و رای داده بود، اجرایی نشد که یک بخش از آن مربوط به عدم ضمانت اجرایی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که از سال ۹۰ رهبر معظم انقلاب اسلامی دستگاهای را برای افزایش جمعیت به خط کردند، افزود: در همان زمان شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی تحت عنوان تعالی خانواده و جمعیت تدوین کردند و نزد رهبر برده شد.

وی ادامه داد: رهبری ضمن تایید طرح فرمودند این طرح باید به مجلس برده، تا به قانون تبدیل شود؛ این مسئله در مجلس نهم و دهم مطرح شد اما به نتیجه مطلوب نرسید؛ ما چندین ماه سنگین را طی کردیم، جلسات ادامه‌داری با شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اجتماعی زنان داشتیم.

بانکی‌پور همچنین گفت: طرح فعلی بسیار قوی‌تر از طرح قبلی است، طرح قبلی به خاطر گستردگی دو مشکل اساسی داشت؛ با مشورت با مرکز پژوهش‌ها یک نظرسنجی روی چهار عامل بین نخبگان انجام شد؛ یکی از موارد اثر بخشی بندهای موجود در طرح است یعنی اگر تصویب شود کدام یک قابلیت اجرایی بیشتری دارند، موارد بعدی امکان پذیری بالای زیرساخت‌ها و بودجه‌ها  به صرفه بودن و جامعه‌پذیر بودن این طرح بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که این طرح ادغام شد و به طرح پنجاه و دو ماده‌ای تبدیل شد گفت: ماهیت طرح را به یک ماهیت موقتی تغییر دادیم، در نتیجه دو تحول پیدا کرد که از نگاه قانون دائمی به نگاه قانون موقت چند ساله تغییر کرد تا اثر‌گذاری آن را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این قانون را از ادبیات حکومتی به ادبیات مردمی تبدیل کردیم و قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها به شکل فعلی خود در آوردیم.

بانکی‌پور در خصوص هزینه‌های مالی این طرح بیان کرد: رئیس جمهور در نامه ارسالی به سازمان برنامه و بودجه برای بودجه ۱۴۰۰ بودجه سیاست‌های جمعیتی را مطرح کردند.

انتهای پیام/63090/ن20/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول