اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

انوشه: بی‌توجهی نسبت به نیاز دیگران، آفت زندگی است

یک پژوهشگر و مدرس دانشگاه گفت: از لحظات دریغ نکنیم، دریغ کردن یعنی بی توجهی نسبت به نیازمندی دیگران که آفت است.

انوشه: بی‌توجهی نسبت به نیاز دیگران، آفت زندگی است

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، سیدمحمود انوشه؛ نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه مهمانِ ویژه، برنامه «دست در دست» بود که پنجشنبه 29 آبان در این برنامه حضور یافت.

سیدمحمود انوشه با بیانی جذاب و متفاوت درباره همدلی و نیکوکاری، یک شب پاییزی دیگر از سلسله برنامه‌های «دست در دست» را زیبایی دوچندان بخشید.

وی با بیان اینکه اگر به من بگویند راه رهایی از غم و غصه چیست، ذهن را به لیوانی تشبیه می‌کنم، اظهار داشت: فرض کنید این لیوان آب، ذهن من است در این ظرف اکنون دو عنصر آب و هوا وجود دارد. آب افکار مثبت من و هوا افکار منفی است.

انوشه افزود: افکار منفی همه جا وجود دارد مثل هوا. برای خارج کردن افکار منفی از این ظرف چه کنیم؟ اگر ظرف ذهن را به حال خودش رها کنیم، افکار منفی آرام آرام افکار مثبت را تبخیر می‌کند. افکار مثبت را هر چه بیشتر کنیم باعث می‌شود از ذهن ما تراوایی پیدا کنند. برای بیشتر شدن افکار مثبت باید دعا کنیم، لبخند بزنیم برای اطرافیان خیرخواهی کنیم.  خدمت بی‌توقع را از رزمندگان‌مان و شهدا یاد بگیریم تا افکار مثبت بیشتر شده و تبدیل به برکت زندگی شوند.

انوشه درباره همدلی همه‌گیری که در این روزها بیشتر شده گفت: نعمت‌‌هایی که از جانب خداوند عالم به ما می رسند دو قسمت است، اگر از آن استفاده کنیم می‌شود رزق ، خودِ رزق به دو بخش تبدیل می‌شود؛ اگر در مسیر خدمت به مردم و عبادت استفاده شوند، کوثر و اگر در جهت عصیان و کفران استفاده شوند، تکاثر نام دارد. زمانی که رزق در خدمت به هم‌نوع استفاده می‌شود، کوثر است.

سلمان فرخنده با اشاره به کسانی که این‌ روزهای کرونایی مواجهه‌ای دیگرگون با مرگ دارند و به کمک مردم در سخت‌ترین شرایط می‌پردازند، نظر دکتر انوشه را در این مورد جویا شد و انوشه پاسخ داد: اگر فردی بتواند به تعداد آحاد مردم پراکنده شود و در قلب آدم‌ها جای بگیرد و تبدیل به میلیون ها نفر شود، این فرد برنده شده است.از لحظات دریغ نکنیم، دریغ کردن یعنی بی توجهی نسبت به نیازمندی دیگران که آفت است.

این نویسنده و پژوهشگر ادامه داد: از خانواده‌ها استدعا دارم این 10 ویروس خطرناک‌تر از کرونا را از بین ببرند و بعد به سراغ کرونا بروند. این ویروس‌ها در ارتباطات کلامی جای دارند و عبارتند از: یک نصیحت کلامی، دو تذکر مداوم، سه سرزنش، چهار منت گذاشتن، پنج مقایسه کردن، شش متهم کردن، هفت جر و بحث کردن، هشت برچسب منفی زدن، نه پیش‌بینی بد کردن، ده گله و شکایت مداوم، این 10 ویروس از کرونا آسیب زننده ترند. خانه ای که قرار است تبدیل به محیط قرنطینه شود با این 10 ویروس نباید تبدیل به فاجعه شود.

انوشه در انتها برای شاد زیستن توصیه‌هایی کرد و یادآور شد: برای شاد زندگی کردن باور کنیم که استحقاق شادی را داریم، به شادی اولویت دهیم، در حلقه انسان های شاد قرار بگیریم، به زمان حال توجه کنیم، خودمان را بپذیریم، توقع مان را از دیگران پایین بیاوریم، روابط اجتماعی رسمی و غیررسمی‌مان را تقویت کنیم، خوشبینی را تمرین کنیم، دعا کنیم و سپاسگزار باشیم.

«دست در دست» یک قرار پاییزی است که با تهیه موشن‌هایی از شخصیت‌های تاثیرگذار و کسانی که در کار خیر پیش قدم بوده‌اند، برگزاری پویشی مردمی با محوریت ارسال داستان هایی با موضوع کرونا به صورت نوشته، فیلم، صدا و اهدای جوایز به آثار برگزیده همچنین گفتگوهایی صمیمی و شنیدنی، به پررنگ تر کردن همدلی و خیرخواهی در این دوران می‌پردازد.

«دست در دست» کاری است از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدادی و کارگردانی مهدی زنگنه که پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه بعد از گفتگوی ویژه خبری حوالی ساعت 23:30 روانه آنتن می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول