اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بورل: ساختار دفاعی اروپا از هم گسیخته است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی با اشاره به ضعف این اتحادیه در زمینه نظامی و دفاعی هشدار داد که ساختار دفاعی اتحادیه اروپا از هم گسیخته بوده و از درگیری عملیاتی ناکافی و تکراری رنج می‌برد.

بورل: ساختار دفاعی اروپا از هم گسیخته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که این اتحادیه قابلیت رسیدن به هدف خود برای تبدیل شدن به یک قدرت نظامی مستقل که بتواند به ناتو کمک کرده یا به سرعت به استقرار نیرو در مناطق بحران بپردازد را ندارد.

در نخستین گزارش سالانه دفاعی درباره کمبودهای دفاعی اصلی که روز جمعه به وزیران دفاع این اتحادیه ارائه شده، مشخص شد که تنها ۶۰ درصد از نیروها و تجهیزانی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارند برای استقرار نیروها در مناطق بحران مناسب است.

در این گزارش آمده که دولت‌های اروپایی تمایلی به ارسال نیروهایشان به مناطق بحران ندارند و در ماموریت‌های نظامی رسمی اتحادیه اروپا تنها 7 درصد از پرسنل نظامی کشورهای اروپایی حضور دارند و تامین این نیروها به یکی از چالش‌ها تبدیل شده است.

در حالی که اتحادیه اروپا به خوبی ضعف‌های خود در حوزه نظامی را می‌داند قدرت‌های اصلی این اتحادیه نظیر فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا امیدوار هستند که گزارش اخیر بتواند به رفع این ضعف‌ها کمک کند.

در این گزارش آمده است: «اتحادیه اروپا تمامی قابلیت‌های نظامی مورد نیاز در راستای رسیدن به سطح خواسته‌های خود را ندارد.»

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همین زمینه در جمع خبرنگاران گفته است: «ساختار دفاعی اروپا از هم گسیخته بوده و از درگیری عملیاتی ناکافی و تکراری رنج می‌برد.»

کشورهای کوچک اتحادیه اروپا نظیر یونان، سوئد و لهستان به دنبال حمایت از صنایع نظامی داخلی خود بوده که این موضوع به تولید سلاح‌های تکراری و بی نتیجه شدن هماهنگی‌ها در دفاع از قاره می‌انجامد.

در همان زمان، کشورهای کوچک اتحادیه اروپا نظیر بلژیک و لوکزامبورگ در میان کشورهایی هستند که کمترین هزینه نظامی در اروپا را داشته و دانمارک نیز تصمیم گرفته که از طرح‌های دفاعی اروپا خارج شود.

از سوی دیگر، فرانسه و آلمان نیز درباره میزان توسعه هماهنگی نظامی اتحادیه اروپا مستقل از آمریکا اختلافاتی دارند. آمریکا در حال حاضر بزرگترین قدرت ناتو بوده و یکی از موثرترین تضمین‌کنندگان امنیت اروپا پس از جنگ جهانی دوم به شمار می‌آید.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول