اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

لغو مراسمات و دورهمی‌ها گامی مهم در کاهش ابتلا به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست با لغو مراسمات و دورهمی‌ها در کاهش زنجیره انتقال و فوتی‌های کرونا گام بردارند.

لغو مراسمات و دورهمی‌ها گامی مهم  در کاهش ابتلا به کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 279 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه یک هم‌استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست دادند.

 
دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم‌اکنون 434 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 166 بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٩ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
 

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 14218 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 
این مسئول عنوان کرد: از 284 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٥٧ درصد نمونه‌ها مثبت بوده که بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد ( ٥٨ درصد)، گچساران( ١٦ درصد)، باشت( ١١ درصد)، دنا ( ١٠ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان.های استان بودند.
 
دکتر یزدان پناه با اشاره به اعمال محدودها در استان گفت: امیدواریم مردم شریف استان مشارکت آگاهانه و مسئولانه در همکاری با اعمال بعضی محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند و بتوان بیماری را در استان کنترل کرد.
 
وی تاکید کرد: مردم با آگاهی از این شرایط بحرانی می بایست همچنان خط اول پیشگیری که همان رعایت بهداشت فردی، از جمله شستشوی صحیح دست‌ها، زدن صحیح ‌ماسک و فاصله اجتماعی را به خوبی رعایت کرده و با عدم حضور در جامعه و لغو کردن مراسم‌ها و دورهمی‌های خود گامی موثر در کاهش آمار ابتلا، بستری‌ها و متوفیان داشته باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول