اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای هک پهپادها و خودروها

کارشناسان امنیت سایبری هشدار می‌دهند که در آینده نزدیک می‌توان از هوش مصنوعی برای هک کردن پهپادها و خودروها سوءاستفاده کرد.

سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای هک پهپادها و خودروها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، متخصصان امنیتی می‌گویند حفره‌های امنیتی متعددی در وسایل نقلیه هوشمند امروزی و نیز پهپادهای خودران وجود دارد که شناسایی آنها با ابزار هوش مصنوعی به سادگی ممکن است.

بر همین اساس هکرها می‌توانند آسیب پذیری‌های یادشده را به سادگی شناسایی کرده و حملاتی را بر علیه خودروها و پهپادها انجام داده و حتی کنترل آنها را در دست بگیرند. این امر می‌تواند به تهدید جانی سرنشینان خودروهای مختلف منجر شود و حتی منجر به کنترل پهپادهای در حال پرواز توسط هکرها شود.

بررسی‌هایی که در این زمینه به طور مشترک توسط ترندمیکرو، یوروپل و سازمان ملل انجام شده نشان می‌دهد که اگر چه هوش مصنوعی مزایای زیادی برای انسان‌ها دارد، ولی تهدیدهای تازه ای را نیز برای جوامع بشری به وجود می‌آورد که منجر به شکل‌گیری انواع جدید جنایت و فعالیت‌های تخریبی می‌شود.

از همین رو شرکت‌های سازنده پهپادها و خودروها باید استانداردهای امنیتی تولیدات خود را ارتقا دهند و از نرم افزارها و سخت افزاری پیشرفته‌ای استفاده کنند که به سادگی قابل هک کردن نباشند.

مساله نگران کننده امکان سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای کشتار انسان‌ها با استفاده از خودروهای خودران و پهپادهاست. به عنوان مثال می‌توان با بهره‌گیری از آسیب پذیری‌های نرم افزاری خودروهای خودران کاری کرد که این خودروها عابران پیاده را در خیابان‌ها تشخیص ندهند و با برخورد با آنها موجب کشتارشان شوند. از همین رو ارتقای قابلیت‌های امنیتی خودروهای خودران کاملاً ضروری است.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول