اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

طرح «مسجد سنگر سلامت» با وجود محدودیت‌های دوهفته‌ای پابرجا است

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه نماز جماعت صرفاً در مساجد برگزار نمی‌شود، گفت: «مسجد سنگر سلامت» سلامت همچنان پابرجا است زیرا تجمعی در آنجا نیست و نیرو‌های بسیجی برای مدیریت محله در پایگاه‌ها استقرار دارند.

طرح «مسجد سنگر سلامت» با وجود محدودیت‌های دوهفته‌ای پابرجا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ۲۰ آبان سال جاری از اجرای طرح «مسجد سنگر سلامت، بسیج محلی مقابله با کرونا» خبر داد و اظهار کرد: «۲هزار پایگاه مسجد محور در محلات طراحی شده و ۱۵۰ مرکز تخصصی پیشیبانی راه‌اندازی کرده‌ایم».

اما روز گذشته جزئیات طرح‌های «مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور» و «مدیریت هوشمند محدودیت‌ها» در استان توسط رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی اعلام شد.

بر اساس مصوبات این طرح ممنوعیت تردد از ساعت21 تا 4 صبح در حوزه درون شهری و همچنین در حوزه‌های برون شهری در محدوده تعیین شده هر شهرستان اعمال می‌شود و خودروهای بومی نمی‌توانند از محدوده تعیین شده خارج و خودروهای غیر بومی نیز نمی‌توانند وارد شوند.

همچنین در شهرستان‌های قرمز مانند مشهد تمام مشاغل سطح دو، سه و چهار دچار محدودیت می‌شوند و صرفا مشاغل سطح یک اجازه فعالیت دارند. 

این موضوع باعث شد تا ابتدا به سراغ فرماندار مشهد برویم تا ببینم آیا محدودیت‌های جدید منجر به تعطیلی طرح «مسجد سنگر سلامت، بسیج محلی مقابله با کرونا» می‌شود یا خیر؟

طرح مسجد سنگر سلامت همچنان پابرجا است

محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به اینکه صرفاً نماز جماعت در مساجد برگزار نمی‌شود، اظهار کرد: طرح  «مسجد سنگر سلامت» همچنان پابرجا است زیرا تجمعی در آنجا نیست و نیرو‌های بسیجی برای مدیریت محله در پایگاه‌ها استقرار دارند.

وی تصریح کرد: از مردم عزیزم خواهش می‌کنم در دو هفته‌ای که طرح محدودیت را داریم، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم به شرایط مطلوبی برسیم.

فرماندار مشهد با تأکید بر این مطلب تقریباً ۱۱۴هزار کسبه در مشهد داریم که ۴۵هزار نفر از آن‌ها جزو گروه شغلی الف هستند، بیان کرد: خوشبختانه ۸۵ درصد از کسبه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، ضمناً افرادی که دغدغه تردد دارند می‌توانند با حمل‌و‌نقل عمومی رفت‌و‌آمد کنند.

تعطیلی دو هفته‌ای نماز‌های جمعه و جماعت مساجد منافاتی با طرح مسجد سنگر سلامت ندارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: مسجد و پایگاه‌های بسیج به عنوان محور محلات تعریف شده‌اند و در این پایگاه‌ها بنا نیست تجمعی صورت بگیرد.

دکتر مهدی قلیان اول افزود: پایگاه‌ها به عنوان مقر فرماندهی در بحث مقابله با کرونا در محلات هستند و نیروهای داوطلب در محدوده منزل خود مانند رابطان  بهداشتی عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در رفتارهای بهداشتی دنبال الگوسازی و استناد به آن برای اتخاذ رفتار سالم در جامعه هستیم، تصریح کرد: بسته شدن مساجد و تعطیلی نماز‌های جماعت زنگ هشداری برای مردم عزیزی است که به بزرگان خود و ائمه جمعه و جماعات احترام می‌گذارند تا موضوع کرونا و در خانه ماندن را جدی بگیرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: تعطیلی دو هفته‌ای نماز‌های جمعه و جماعت منافاتی با محوریت مساجد در هدایت محله برای پیشگیری از کرونا در محلات ندارد.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول