اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

از تهران تا بشاگرد/ آمادگی گروه جهادی «بچه‌های حضرت زهرا(س)» برای ساخت منزل بانوى هرمزگانى

گروه جهادی بچه‌های حضرت زهرا(س) تهران، حیات 10ماهه خود در بندرعباس را مدیون خونگرمی مردم این شهر می‌دانند. حالا این جوانان تصمیم دارند برای شهروند بی‌سرپناه هرمزگانی خانه بسازند.

از تهران تا بشاگرد/ آمادگی گروه جهادی «بچه‌های حضرت زهرا(س)» برای ساخت منزل بانوى هرمزگانى

خبرگزاری فارس - بندرعباس، علیرضا بهرمن: اخیراً فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که مأموران شهرداری بندرعباس در حال تخریب منزل یک شهروند هرمزگانی هستند که افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داد.

تخریب سرپناه خانواده اهل بندرعباس توسط شهرداری باعث جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف مردم شد و واکنش‌های زیادی را در بین کاربران فضای مجازی و رسانه‌های داخلی و خارجی ایجاد کرد. اقدامی که اگر کمی سنجیده انجام می‌شد قطعاً چنین تبعات و نارضایتی‌هایی ایجاد نمی‌کرد.

شهرداری بندرعباس اعلام کرد که خانه این خانم در زمین‌های تصرفی ملی ساخته شده و ساخت و سازش غیرقانونی بوده است.

این پیرزن بندرعباسی بعد از تخریب منزلش توسط شهرداری خودسوزی کرد و هم‌اکنون با ۱۷ درصد سوختگی در بیمارستان بستری است. این حادثه، موجب ورود قاطعانه دستگاه قضا به موضوع گردید که در این راستا به‌شدت با مسببین آن برخورد شد.

شهرداری بندرعباس برای دلجویی از او علاوه برپرداخت تمام هزینه‌های درمان اعلام کرد که با هماهنگی راه و شهرسازی، زمینی به این خانواده اهدا خواهد کرد.

به‌جای «تخریب» بسازیم

در شرایطی که همه سعی در نقد این رفتار غیر اسلامی و اشتباه داشتند، بعضی هم اما به‌جای «تخریب» و ایجاد هزینه بیشتر برای نظام و شاد کردن دل دشمنان قسم‌خورده این ملت، در فکر جبران و «ساختن» برآمدند، از جمله آن گروه جهادی «بچه‌های حضرت زهرا(س) تهران» که از اواخر سال گذشته یعنی ابتدای پیدایش ویروس منحوس کرونا در بندرعباس حضور دارند برای ساخت یک واحد منزل مسکونی جهت اسکان این خانواده بی‌سرپناه اعلام آمادگی کرد.

گروه جهادی بچه‌های حضرت زهرا(س) سپاه تهران که در تاریخ بیستم بهمن‌ماه سال قبل جهت شناسایی و شروع فعالیت عمرانی در بشاگرد وارد استان هرمزگان شد با شکل‌گیری بحران بیماری کرونا و لغو تمامی اردوهای جهادی، در استان هرمزگان ماند و به‌خاطر کمبود اقلام بهداشتی و درمانی در مرحله اول اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک تنفسی کرد و در مرحله بعدی با راه‌اندازی کارگاه دوم با رویکرد اشتغال زنان سرپرست خانوار فعالیت خود را در بندرعباس ادامه داد.

فعالیت‌های 10ماهه در بندرعباس

از جمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط این گروه جهادی در طول این 10 ماه حضورشان در استان هرمزگان، تولید و توزیع ماسک رایگان در ابتدای بحران بیماری کرونا، اشتغال زنان سرپرست خانوار، راه‌اندازی اولین پویش مردمی "من هم ماسک می‌زنم" در کل کشور با توزیع ۴۰ هزار ماسک رایگان، راه‌اندازی کارگاه و اولین یادبود به اسم شهدای ناوچه کنارک، توزیع دو مرحله بسته ارزاق بین نیازمندان، توزیع 10 هزار بسته پذیرایی در نیمه شعبان و در حال حاضر راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در سطح شهر و عرضه ماسک تنفسی به قیمت مصوب دولتی می‌توان اشاره داشت.

حمیدرضا محرابی مسؤول این گروه جهادی به خبرنگار خبرگزاری فارس در بندرعباس گفت: بهمن‌ماه 98 بود که تصمیم گرفتیم جهت کار عمرانی به شهرستان بشاگرد سفر کنیم که پس حضورمان در بندرعباس، اعلام شد که کرونا وارد کشور شده است.

10ماه از حیات‌مان را مدیون بندری‌ها هستیم

وی اظهار داشت: از آنجائیکه کشور علی‌الخصوص مناطق جنوبی بشدت به ماسک نیاز داشت در بندرعباس ماندیم و به تولید ماسک پرداختیم که تا امروز ادامه دارد.

مسؤول گروه جهادی بچه‌های حضرت زهرا(س) خاطرنشان ساخت: ما 10ماهی هست که نان و نمک خوردۀ مردم این شهر هستیم و سال 99 را در کنار این مردم تحویل کردیم و حیات 10ماهه و دوام آوردن‌مان نیز به‌خاطر خون‌گرمی مردم هرمزگان بوده است.

برای ساخت منزل شهروند بی‌سرپناه بندرعباسی آماده‌ایم

وی تصریح کرد: آمادگی کامل خود را برای احداث واحد مسکونی این خانواده و یا مساعدت به هر شکل دیگری را اعلام می‌داریم.

محرابی، خدمت به محرومان و مستضعفان در هرکجای ایران عزیز را خدمت به حضرت زهرا(س) دانست و افزود: پس از تعیین زمین، آمادگی داریم بلافاصله احداث بنا را آغاز کنیم تا به‌ سرعت این منزل آماده شود.

عکس: عماد یگانه‌دوست

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول