اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

ورود پلاک‌های غیر بومی به سیستان و بلوچستان ممنوع/در وضعیت بحران بیماری قرار داریم

شیوع بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان نیز شرایط بحرانی دارد و به طوریکه سه شهرستان زاهدان، خاش و زابل هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند.

ورود پلاک‌های غیر بومی به سیستان و بلوچستان ممنوع/در وضعیت بحران بیماری قرار داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، شیوع بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان نیز شرایط بحرانی دارد به طوریکه سه شهرستان زاهدان، خاش و زابل هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند.

طرح مدیریت و مهار کرونا، از امروز در سیستان و بلوچستان

معاون امنیتی - انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این طرح با همکاری بسیج، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی افراد بیمار شناسایی و قرنطیه خواهند شد.

محمدهادی مرعشی افزود: در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند به جز مشاغل سطح یک تمام صنوف تعطیل خواهند بود و حضور کارمندان در ادارات این شهرها یک سوم و در شهرهای نارنجی یک دوم خواهد شد.

از امروز از ورود پلاک‌های غیر بومی به داخل استان جلوگیری خواهد شد

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از امروز  رفت و آمد به سه شهر زابل، زاهدان و خاش ممنوع است و متخلفان با جریمه یک میلیون تومانی و ورود و خروج  به شهرهای دیگر با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی مواجه خواهند شد.

کشواد بهروزی افزود: اعمال قانون به دو صورت مکانیزه و دستی خواهد بود و تمامی دوربین های پلیس راه در سطح جاده ها فعال است و در اعمال قانون از طریق دوربین پلیس هیچ دخل و تصرفی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: تردد خودروها با پلاک غیربومی در شهرها در بیست و چهار ساعت شبانه روز ممنوع است و خودروهای بومی از ساعت 21 تا 4 صبح حق تردد در معابر شهری را ندارند.

بخش ویژه بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) زاهدان مملو از بیماران کووید 19 است

سرپرست بیمارستان علی بن ابی طالب زاهدان با بیان اینکه 11 بیمار بد حال در بخش مراقبت ویژه بیمارستان داریم از مردم خواست هشدارهای بهداشتی را رعایت کنند و به مدافعان سلامت در کاهش چرخه بیماری کمک کنند.

دکتر فرحناز میر، ادامه داد: در چند روز اخیر باتوجه به روند فزاینده بیماری کرونا و افزایش بیماران بستری و موارد بد حال 13 تخت ویژه بیماران کرونا در بیمارستان اضافه کردیم.

سرپرست بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) اظهار داشت: در حال حاضر در وضعیت بحران بیماری قرار داریم و همچنان از مردم عزیز تقاضای همکاری در زمینه رعایت اصول بهداشتی داریم.

 

محدودیت‌های اعلامی ستاد ملی کرونا در شهرستان‌های زرد

فرماندار دلگان نیز اظهار کرد: در شهرستان‌ دلگان  با رنگ زرد دستگاه‌های ضروری باید همیشه حضور داشته باشند و سایر دستگاه‌ها به صورت دو سوم حضور و یک سوم دورکاری فعالیت می‌کنند که اولویت دورکاری با افراد بیمار و دارای بیماری زمینه‌ای است همچنین مأموریت‌های اداری غیر فوری لغو و جلسات در محیط‌های سربسته باید با حداکثر ۳۰ نفر و با فاصله ۴ متر نسبت به یکدیگر برگزار شوند.

مجتبی شجاعی افزود: تعطیلی در شهرستان‌های زرد مربوط به گروه چهارم مشاغل شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می‌شود.

 

وی گفت: تمامی فعالیت‌های آموزشی دلگان مشابه  همه شهرستان‌های نارنجی، زرد و قرمز به صورت حضوری تعطیل هستند و فعالیت‌ها به صورت غیرحضوری پیگیری می‌شوند.

این مسؤول بیان کرد: حوزه فرهنگی شامل نماز جمعه، مراسم ملی، آئینی و مساجد است که در شهرستان‌های با وضعیت زرد فعالیت‌های نماز های جمعه تشیع و تسنن، مراسم ملی و آئینی تعطیل هستند اما در مساجد نماز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود اما در شهرستان‌های نارنجی و قرمز در مساجد نماز هم برگزار نمی‌شود.

وی افزود: در شهرستان دلگان با وضعیت زرد، ممانعت تردد وجود ندارد اما در شهرستان‌های نارنجی و قرمز ورود پلاک‌های غیربومی به این دو رنگ ممنوع است و ورود پلاک‌های نارنجی و قرمز به سایر شهرهای کشور نیز ممنوع است از طرف دیگر خروج از منطقه قرمز و نارنجی اشکال ندارد اما ورود به شهرهای دیگر نمی‌توانند ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول