اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

«نفسردگی» دست رنج ادبی جوان 19 ساله گلستانی/ دختری که در 19 سالگی کتابی تخصصی نوشت

«نفسردگی» عنوان کتابی تخصصی در حوزه روانشناسی است که توسط «سیده زهرا حسینی» نویسنده گلستانی در سن 19 سالگی به رشته تحریر در آمده است.

«نفسردگی» دست رنج ادبی جوان 19 ساله گلستانی/ دختری که در 19 سالگی کتابی تخصصی نوشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، انقلاب اسلامی ایران بدون تردید بزرگترین بستر تاریخ برای بها دادن و ایجاد فرصت و زمینه برای درخشش و رخ‌نمایی جوانان عزیز کشورمان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، علمی، فناوری، اقتصادی و اجتماعی بوده و افتخارآفرینی‌های بی شمار جوانان غیور میهن در ۴۱ سال گذشته گواهی بزرگ بر این مدعاست.

حال در شرایطی که رهبر معظم انقلاب گام دوم انقلاب و چله دوم آن را متعلق به جوانان و عرصه نقش‌آفرینی بیشتر و بهتر جوانان دانسته‌اند بدون شک رسالت بر دوش این قشر بزرگ و  همیشه در صحنه چندین برابر سخت‌تر و سنگین‌تر می‌شود.

«سیده‌زهرا حسینی» جوان ۱۹ ساله گنبدی است که در عنفوان جوانی و در حالی که هنوز تحصیلات دانشگاهی خود را فرانگرفته است موفق به تحریر کتابی با عنوان «نفسردگی» شده است، کتابی که به صورت تخصصی به بررسی بیماری افسردگی در جوانان می‌پردازد. از این رو گفت و گویی با نویسنده این کتاب صورت داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

* از دوران طفولیت عاشق نویسندگی بودم

فارس: لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟

حسینی: اینجانب سیده زهرا حسینی هستم که به تازگی مدرک دیپلم تجربی خود را از مدرسه شاهد دختران شهرستان گنبدکاووس در استان گلستان اخذ کرده و در سال آتی در کنکور گروه آزمایشی  علوم‌تجربی شرکت خواهم کرد.

فارس: نوشتن را از چه زمانی شروع کردید و چه زمانی فهمیدید می‌توانید نویسنده شوید؟

حسینی: من به طور کل از دوستداران کتاب هستم اما از هشتم بهمن ماه ۹۸ شبانه روزی به طور ویژه شروع به خواندن یک سری مقالات و کتب مرتبط با روانشناسی و به خصوص بیماری افسردگی کردم و وقتی اطلاعات جامع و مفیدی راجع به این بیماری قرن که جهان را درگیر خودش کرده، به دست آوردم، بعد از چند وقت به این پی بردم که توانایی نوشتن کتاب را خود به تنهایی حتی بدون مشورت و یاری کسی دارم. البته از دوران طفولیت به نویسندگی علاقه‌مند بودم، بنابراین با توکل بر خدا قلم را در دست گرفتم و نوشتن را شروع کردم.

فارس: مشوق‌های شما برای نویسندگی چه کسانی بودند؟

حسینی: بدون شک هر شخصی که توانسته به بخشی از اهداف و برنامه‌های خود برسد مشوق‌ها و حمایت‌کنندگانی را داشته که موجب تقویت انگیزه او می‌شدند که گاهی می‌تواند این تقویت انگیزه از سوی رقبا و یا حتی طعنه‌زنندگان و رقبا باشد، البته مشوق‌های من اعضای خانواده‌ام بودند که جا دارد همین جا تشکر ویژه‌ای بابت زحماتی که برای من کشیدند از این عزیزان داشته باشم.

دوست داشتم نقشی در تحول حال افسردگان داشته باشم

فارس: انگیزه شما برای تحریر این کتاب چه بود؟

حسینی: باید برای انگیزه، هدف و جهتی  وجود داشته باشد و چون بنده هدفم این بود قبل از اینکه دانشجوی روانشناسی شوم نه تنها به مردم عزیز کشورم بلکه به تمام جهانیان، کوچکترین خدمتی در این حوزه کرده باشم و بتوانم نقشی اندک در تحول حال افسردگان داشته باشم، انگیزه بسیار زیادی هم برای تحریر این کتاب داشتم .

فارس: توصیه شما به همسالانی که قصد ورود به این عرصه را دارند چیست؟

حسینی: توصیه من به هم سن و سالانی که قصد ورود به این عرصه را دارند این است که با تمام وجود و با علاقه سراغ این کار بیایند و در واقع بهتر است که در این مسیر بعد معنوی کتاب برایشان بیشتر اهمیت داشته باشد و عرضه کتابشان را انحصارا در کشور خودمان قرار ندهند. بدترین چیز برای شما، یک‌بار ترک کردن چیزی است که نوشته شده است. پس به اشتراک بگذارید تا همه بتوانند به نحوی از آن استفاده کنند.

فارس: اگر خواسته‌ای از مسئولان دارید، بفرمایید؟

حسینی: خواسته زیادی از مسوولان محترم ندارم فقط می‌خواهم از هر لحاظ (مادی، معنوی) مورد حمایت و مساعدت قرار گرفته و به مردم کشور عزیزم معرفی شوم تا انگیزه جوانان نویسنده‌ای مانند من که در کشور تعدادشان کم هم نیست بالا رود.

* مانع هدر رفتن خلاقیت و انرژی جوانان شوید

فارس: بزرگترین مشکل در مسیر نویسندگان را چه می‌دانید؟

حسینی: یکی از مشکلات نویسنده‌ها این است که نمی‌توانند به عنوان یک شغل حرفه‌ای روی کارشان حساب کنند حتی اگر اراده کنند نمی‌توانند از نوشتن نان در بیاورند که این باعث به هدر رفتن خلاقیت و انرژی که نویسندگان با عشق و علاقه پای کار می‌گذارند می‌شود.

فارس: چه عاملی را رمز موفقیت خود و سایر نویسندگان می‌دانید؟

حسینی: عشق و علاقه به کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، امیدوار بودن، پرتلاش بودن، توقع نداشتن از هیچ کس و حمایت و تشویق خانواده می‌تواند از عوامل موفقیت من و سایر نویسندگان عزیز باشد.

فارس: توضیح مختصری درباره کتابی که تحریر کرده‌اید ارائه بفرمائید؟

حسینی: کتاب «نفسردگی» راجع بیماری افسردگی صحبت می‌کند. افسردگی! اختلالی که این روزها به دلیل مشکلات زندگی بسیار شایع شده است، رایج‌ترین اختلال روانی است که اخیرا به شدت رو به افزایش نهاده است. افسردگی را سرماخوردگی روانی نیز می‌نامند.

می‌دانید این کتاب چرا با نام نفسردگی به چاپ رسیده است؟ یکی از دلایل قاطع، این است که نفسردگی یعنی نه افسردگی یا به افسردگی نه بگو و خودت را باور داشته باش، استعدادهایت را شکوفا کن و روح افسرده و آزرده درونت را شاداب کن. نفس افسرده خود را رها کن و به اعماق دریای وجودت شادی بیفزا زیرا هیچ چیز جز خودت مسبب آرامش تو نیست.

* خبر چاپ کتاب را دریافت کردم در پوستم نمی‌گنجیدم

فارس: خاطره یا مطلب جالبی اگر در مسیر تحریر این کتاب داشتید بفرمایید؟

حسینی: بله بهترین خاطره‌ای که در این مسیر داشتم وقتی بود که خبر موفقیت چاپ کتابم را به من دادند و من با ذوق و شوق بسیار زیادی که در پوست خود نمی‌گنجیدم به خانواده‌ام اطلاع دادم و آن ها هم بسیار خوشحال شدند و خوشحالی آنها روز و خاطره‌ای بسیار زیبا برای من در زندگی‌ام رقم زد و همچنین زمانی که فهمیدم نام و کتاب من در رسانه‌های محلی به عنوان افتخارات شهرستان گذاشته شده است بسیار خوشحال شدم.

در هیچ کجای دنیا، هیچ چیز بالاتر از این نیست که تو بتوانی چیزی بعد از خودت هم به یادگار برای جامعه‌ات بگذاری و آن هم کتابی باشد که به درد جامعه‌ات بپردازد و آنها بتوانند از آن بهره بسیار زیادی ببرند.

فارس: برنامه‌تان برای آینده چیست؟

حسینی: برنامه‌های بسیاری در آینده برای خود دارم اما طرز فکر بنده این است که تا به برنامه و یا چیزی که می‌خواهم نرسم به هیچ کسی جز خانواده‌ام نمی‌گویم و دوست دارم زمانی بازگو کنم که ان‌شاءلله به آن رسیده باشم و آن وقت است که شنیدن خبر انجام و اتمام موفقیت‌آمیز  آن، عزیزان را بیشتر خوشحال می‌کند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول