اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بارش‌های پاییزی در چهارمحال و بختیاری شدت می‌گیرد/ احتمال بارش برف در گردنه‌ها

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعدازظهر و شب بیشتر خواهد شد، گفت: تا این لحظه بیشترین بارش با 29 میلی‌متر در ایستگاه کوهرنگ ثبت شده است.

بارش‌های پاییزی در چهارمحال و بختیاری شدت می‌گیرد/ احتمال بارش برف در گردنه‌ها

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی که از روز جمعه وارد استان شده بود همچنان ادامه دارد، گفت: تا این لحظه بیشترین بارش با 29 میلی‌متر در ایستگاه کوهرنگ ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی در ساعات بعدازظهر امروز و شب بیشتر خواهد شد.

بارش برف در گردنه‌های چهارمحال و بختیاری محتمل است

وی افزود: بارش باران به همراه رعد و برق، گاهی وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات و شمال غرب استان به ویژه کوهرنگ، بخش‌هایی از اردل و گردنه‌ها بارش به تدریج تبدیل به برف خواهد شد.

چراغپور اضافه کرد: با توجه به وزش باد شدید کولاک برف قطعا در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا بعدازظهر روز یکشنبه در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند، گفت: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارشی نخواهیم داشت و جو استان آرام است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از بعدازظهر روز چهارشنبه با افزایش ابر سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود و صبح روز پنج‌شنبه در همه نقاط استان به ویژه مناطق غربی بارش‌های خوبی خواهیم داشت.

احتمال آب‌گرفتگی معابر در در مناطق غربی استان

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی در همه مناطق استان به ویژه در نیمه غربی کوهرنگ، اردل و لردگان بیشتر خواهد بود.

چراغپور اضافه کرد: بیشترین فعالیت سامانه بارشی فعلی در کوهرنگ، بازفت و اردل خواهد بود که با توجه به صدور اطلاعیه هشدار نارنجی آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در مناطق غربی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری دمای هوا به تدریج کاهش محسوسی خواهد داشت، اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته مالخلیفه با دمای 15 درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان و صبح امروز ایستگاه ایلبگی با مثبت 2 درجه سردترین نقطه گزارش شده است.

انتهای پیام/68024

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول