اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برنامه‌ریزی دولت ترامپ برای انجام سه اعدام دیگر پیش از ترک کاخ سفید

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد اجرای سه اعدام فدرال دیگر را تا اول بهمن و پایان حضور ترامپ در قدرت در برنامه دارد.

برنامه‌ریزی دولت ترامپ برای انجام سه اعدام دیگر پیش از ترک کاخ سفید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد سه اعدام فدرال دیگر تا پایان حضور «دونالد ترامپ» در قدرت یعنی بیستم ژانویه (اول بهمن) انجام خواهد شد.

«آلفرد بورژوا»، «کوری جانسون» و «داستین جان هیگز» که به ترتیب به قتل یک کودک، کشتن هفت نفر و آدم‌ربایی و قتل سه زن متهم هستند، در سه تاریخ مختلف در ماه‌های دسامبر و ژانویه اجرا خواهد شد.

هیگز متهم به ارتکاب جرم علیه سه زن در سال ۱۹۹۶، قرار است ۱۵ ژانویه درست پنج روز قبل از مراسم تحلیف «جو بایدن» از سوی دولت ترامپ اعدام شود.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، موج اعدام‌های برنامه‌ریزی شده در روزهای پایانی دولت ترامپ نشان‌دهنده تردید درباره تصمیم بایدن در خصوص مجازات اعدام است و این که شاید او فرمان دولت ترامپ درباره ازسرگیری این نوع مجازات را لغو کند و ایالت‌ها را تشویق کند که اعدام‌هایشان را متوقف کنند.

به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، «رابرت دانهام» مدیر اجرایی مرکز اطلاعات مجازات اعدام گفت در دوره انتقالی کاخ سفید چنین اقداماتی بسیار غیرعادی است. وزارت دادگستری ایالات متحده به درخواست هیل برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداده است.

دیروز جمعه دفتر زندان‌ها در آمریکا اعلام کرد وزارت دادگستری این کشور «اُرلاندو هال» قاچاقچی مواد مخدر را که در سال ۱۹۹۴ علاوه بر آدم‌ربایی و تجاوز، یک دختر شانزده ساله را به قتل رسانده بود، اعدام کرد. او جزو اولین کسانی بود که بر اساس لایحه جنایت در سال ۱۹۹۴ محکوم شد. این اعدام، هشتمین اعدام فدرال بود که در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به اجرا درآمد.

دولت آمریکا به ریاست ترامپ بعد از وقفه‌ای ۱۷ ساله در اجرای حکم اعدام فدرال، در سال جاری هشت نفر را اعدام کرده و ۵۵ محکوم دیگر نیز در صف اعدام قرار دارند.

به نوشته رویترز، تعداد افراد اعدام شده به دستور ترامپ، دو برابر اعدامی‌ها به دستور رؤسای جمهور پیشین آمریکا از سال ۱۹۶۳ تاکنون است.

پیش از این، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار اعدام افرادی شده بود که پلیس آمریکا را هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول