اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هفته بسیج در شاهرود/ از اقدامات جهادی تا افتتاح واحدهای مسکونی

هفته بسیج در شهرستان شاهرود امسال با برنامه‌های مختلفی همراه شده که اقدامات جهادی، افتتاح واحدهای مسکونی و رسیدگی به نیازمندان و محرومان بخش‌هایی از آن است.

هفته بسیج در شاهرود/ از اقدامات جهادی تا افتتاح واحدهای مسکونی

 به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، هفته بسیج امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده و تقریباً همه برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این هفته، به سمت فعالیت‌های مجازی سوق داده شده است.

شرایط متفاوت امسال سبب شده است تا روش برگزاری برنامه‌ها متفاوت شود؛ اما نیروهای جهادی و بسیجیان همچنان در میدان خدمت حضور دارند و اقدامات جهادی، افتتاح واحدهای مسکونی و رسیدگی به نیازمندان و محرومان بخش‌هایی از این تلاش‌هاست.

هفته بسیج در شهرستان شاهرود امسال با برنامه‌های مختلفی همراه شده که مرور آن خالی از لطف نیست.

کاروان خدمت و سلامت به راه می‌افتد

محمد خوش‌قدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود از انجام اقدامات جهادی و خدمات‌رسانی و افتتاح واحدهای مسکونی در این شهرستان هم‌زمان با هفته بسیج خبر داد.

او ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: برنامه‌های این هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود و بر اجرای قالب برنامه‌ها در بستر فضای مجازی تأکید شده است.

وی افزود: برپایی کاروان خدمت و سلامت و افتتاح چند واحد مسکونی و انجام فعالیت‌های خدمت‌رسانی و سلامت اولویت اقدامات در هفته بسیج است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه باید در این هفته در زمینه ترویج فرهنگ بسیج در جامعه تلاش کرد، گفت: گفتمان‌سازی و فضاسازی در جامعه در راستای ترویج فرهنگ بسیج در این هفته مورد توجه همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان باشد و با تعامل و همکاری این هفته را باشکوه‌تر از گذشته گرامی بداریم.

رونمایی از المان میدان بسیج شاهرود

معاون شهردار شاهرود نیز با بیان اینکه المان میدان بسیج شاهرود در حال احداث است و تلاش داریم در این هفته افتتاح شود، گفت: شور و نشاط و امیدآفرینی شهری وظیفه شهرداری است و ما در این راستا تلاش می‌کنیم.

امیر عرب‌اسماعیلی اضافه کرد: در هفته بسیج نیز با تمام امکانات برای زیباسازی و فضاسازی شهری به این مناسبت تلاش خواهیم کرد.

او با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم با فضاسازی هفته بسیج، دل دوستان را شاد و دشمنان را بیمناک کنیم، ادامه داد: در تلاش هستیم تا میدان یا بلواری را نیز به‌عنوان پنجم آذرماه نام‌گذاری کنیم تا یاد و نام بسیج و فرمان تاریخی امام راحل در این روز در تشکیل بسیج بیشتر در جامعه تداعی‌کننده باشد.

معاون شهردار شاهرود با اشاره به نصب چند المان شهری به مناسبت هفته بسیج در نقاط مختلف این شهر، بر لزوم توجه به اهمیت این هفته تأکید کرد.

توجه به روستاها و مناطق محروم

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان هم بر لزوم توجه به فضای مجازی در هفته بسیج تأکید کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص کرونایی، حضور بسیجیان نباید کمرنگ باشد؛ بلکه باید پررنگ‌تر از گذشته حاضر شوند و مدیریت فضای مجازی را باید بسیجیان در دست بگیرند و در این هفته در این فضا شور و نشاطی برپا کنند.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد بر لزوم توجه به روستاها و مناطق محروم توسط بسیجیان تأکید کرد و ادامه داد: باید برای ایجاد امید و نشاط در جامعه به روستاها و مناطق محروم توجه بیشتر داشت و با حضور بسیجیان و اجرای خدمت‌رسانی و اعزام اکیپ‌های درمانی در روستاها این موضوع دنبال شود.

وی گفت: روحانیان مستقر در استان سمنان در خدمت بسیجیان هستند و شبکه تبلیغ و تشکل‌های دینی استان نیز در خدمت بسیج است و اجرای برنامه در شبکه شاد نیز باید این هفته مورد توجه قرار گیرد.

نشر سیره شهدا در فضای مجازی

حمیدرضا رضایی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود هم با گرامیداشت عملیات سوسنگرد و یاد سردار شهید غلامحسین بسطامی، از شهدای این شهرستان که فرمانده سپاه سوسنگرد بود، بر لزوم توجه به فضای مجازی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج تأکید کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود به اجرای برنامه‌های متعددی در راستای نشر سیره شهدا در این فضا توسط کمیته بسیج این اداره خبر داد.

نیک‌نامی در گمنامی

بسیجیان استان سمنان این روزها در اوج گمنامی خدمات ارزنده‌ای به جامعه ارائه می‌دهند که بی‌شک نام نیکی از آنها به یادگار خواهد گذاشت.

‌انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول