اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تقدیر از ماموستایان ایثارگر، خانواده شهدا و روحانیون سقز

ماموستایان ایثارگر، خانواده شهدا و روحانیون سقز در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تجلیل شدند.

تقدیر از ماموستایان ایثارگر، خانواده شهدا و روحانیون سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستایان ایثارگر، خانواده شهدا و روحانیون سقز در گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس طی مراسمی تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام محمد فلسفی امام جمعه حسینیه سقز در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: حضور روحانیت و ماموستایان در جنگ هشت سال دفاع مقدس همواره باعث قوت قلب برادران مسلمان شده است.

وی گفت: در مشکلات و آسیب‌های اجتماعی امروزه هم حضور روحانیت و ائمه جماعت مساجد می‌تواند رهگشا باشد.

وی با بیان اینکه حضور مجاهدان و رزمندگان اسلام در طول جنگ هشت ساله ایران با عراق برگ زرین تاریخ است، اظهار داشت: آمریکا، اسرائیل و شوروی سابق دست به دست هم دادند تا نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را محو کنند ولی این کار با تدبیر و هوشیاری رهبری خنثی شده است.

امام جمعه حسینیه سقز با اشاره به اینکه انقلاب ما دینی است و علمای زیادی در جنگ حضور داشتند، اضافه کرد: ایستادگی و نقش ماموستایان و مردم کردستان در جنگ‌های اولیه دفاع مقدس نشان‌دهنده خدمت صادقانه این دیار به جمهوری اسلامی ایران دارد.

حجت‌الاسلام فلسفی تاکید کرد: امروزه روحانیت همانند وظیفه‌اش در جنگ، هدایت و تبلیغ دینی بین جوانان را عهده‌دار است و با اینکه مساجد و نماز جماعت تعطیل شده است ولی هنوز تبلیغ و هدایت تعطیل نشده است و ماموستایان و روحانیون باید بیشتر از قبل به این موضوعات اهمیت و توجه کنند.

وی به دعا، نماز و قرآن خواندن در این وضعیت اشاره کرد و گفت: بالاتر از زدن ماسک و رعایت مسایل بهداشتی در راستای پیشگیری از کرونا  همچون قرآن، نماز خواندن و دعا کردن است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز نیز ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج با بیان اینکه روحانیون همواره در خط مقدم دفاع از اسلام بوده و هستند، اظهار داشت: روحانیون از جمله جهادگرانی هستند که در همه عرصه‌های مربوط به دفاع از کیان اسلام و انقلاب به صورت داوطلبانه وارد میدان شده و جانفشانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی با اشاره به ایثارگری و رشادت روحانیون ایثارگر بیان داشت: روحانیون در راستای دفاع و صیانت از اسلام و انقلاب تکلیف و رسالت خود را انجام داده‌اند.

وی افزود: مـا بایـد قـدر دان خون شـھدا و فـداکاری‌های ایثارگران عزیز باشـیم تا انشاءالله بتوانیم راه شھدا را به خوبی ادامه دهیم.

در پایان این مراسم که با حضور فرماندار سقز به مناسبت چهل‌ سالگی دفاع مقدس برگزار شد از  ماموستایان ایثارگر، خانواده شهدا و روحانیون سقز تقدیر شد.

گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس امسال تا پایان اسفندماه با اجرای برنامه‌های مختلف چه در فضای مجازی و چه به صورت حضوری از سوی کمیته‌های ستاد چهل سالگی دفاع مقدس کردستان استمرار دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول