اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تصادف ۴دستگاه خودرو در جنوب تهران ۱۷ مصدوم به جا گذاشت

برخورد شدید سه دستگاه اتوبوس مسافربری و یک دستگاه نیسان وانت در بزرگراه تندگویان منجر به مصدوم شدن ۱۷ نفر از سرنشینان شد.

تصادف ۴دستگاه خودرو در جنوب تهران ۱۷ مصدوم به جا گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، محسن حاجی شمسایی افسر آماده منطقه هفت سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ساعت ۰۱:۱۱ دقیقه بامداد امروز شهروندان در تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ از برخورد شدید چهار دستگاه خودرو با یکدیگر در مسیر شمال به جنوب بزرگراه تندگویان بعد از ورودی بلوار شقایق خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران بلافاصله پس از دریافت اطلاعات از سوی شهروندان، آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲۲، ۸۲ و گروه امداد و نجات ۶ را عازم محل حادثه کرد.

وی که از ابتدای عملیات در محل حادثه حاضر شده بود، گفت: سه دستگاه خودروی اتوبوس مسافربری با بیش از ۴۰ مسافر با یک دستگاه خودروی نیسان وانت برخورد کرده بودند که در اثر این برخورد تعداد زیادی از سرنشینان  همچنین راننده و کمک راننده یک دستگاه اتوبوس در داخل خودرو محبوس شده و قادر به خارج شدن از خودرو نبودند.

این افسر آتش‌نشانی ادامه داد: نیروهای عملیاتی با رعایت موارد ایمنی و پس از چیدمان علائم راهنمایی در طول مسیر، اقدام به قطع جریان برق همچنین رفع نشت سوخت از خودروها کرده و با استفاده از ابزار تخصصی نجات عملیات رهاسازی محبوس شدگان را آغاز کردند.

حاجی شمسایی تصریح کرد: نیروهای آتش‌نشانی در ابتدا اقدام به باز کردن درب خودرو اتوبوس کرده و تمامی مسافران را به بیرون از خودرو منتقل کردند اما با توجه به گیرکردن پای راننده و کمک راننده در داخل خودرو همچنین وخامت حال این دو سرنشین، عملیات برای آتش‌نشانان دشوار شده بود.

وی افزود: آتش‌نشانان در حضور عوامل اورژانس و با استفاده از یک روش عملیاتی مناسب، اقدام به برش‌کاری و ایجاد فضا در داخل خودرو کرده و توانستند این دو مصدوم را بدون آسیب‌دیدگی بیشتر به بیرون از خودرو منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دهند.

افسر آماده منطقه هفت عملیات ابراز کرد: در این حادثه ۱۷ نفر از مسافران از سن‌های ۲۰ تا ۵۰ سال که سه نفر آن‌ها خانم و ۱۴ نفر آقا بودند دچار آسیب‌دیدگی شدند که با پنج دستگاه خودرو اورژانس برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند.

حاجی شمسایی در ادامه گفت: آتش‌نشانان پس از تحویل مصدومان به عوامل اورژانس اقدام به ایمن‌سازی خودرو و پاک‌سازی سطح بزرگراه از بقایای به جا مانده از این حادثه کرده و خودروها را برای بررسی علت این حادثه تحویل عوامل نیروی انتظامی و پلیس راهور دادند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول