اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

گزارش فارس صدای ستاد امر به معروف کردستان را هم درآورد/الله‌مرادی: رئیس بنیاد شهید کشور باید پاسخگو باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: رئیس بنیاد شهید کشور باید در خصوص موضوع نابسامانی تپه شیخ سلام که بیش از ۲۰ شهید در آن دفن شده‌اند، پاسخگو باشد.

گزارش فارس صدای ستاد امر به معروف کردستان را هم درآورد/الله‌مرادی: رئیس بنیاد شهید کشور باید پاسخگو باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمود الله‌مرادی در نشست خبری پیرامون فعالیت گروه‌های جهادی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با تبریک هفته بسیج و یادآوری بسیج از دیدگاه رهبر معطم انقلاب، اظهار داشت: بسیج تمامی افسانه‌ها را در عمل به منصه ظهور رسانده و عرصه را بر دشمنان تنگ کرده و فضا را برای دوستان بازکرده است.

وی با عنوان این جمله رهبری که فرمودند" بسیج برای جوانان شورآفرین، برای دشمنان بیم‌آفرین و برای دوستان امیدآفرین است"، تصریح کرد: بالاتر از چنین جملاتی را در وصف بسیج نمی‌توان یافت و این می‌رساند که این نهاد مقدس در جامعه چه جایگاه ارزشمند و والایی دارد.

وی ادامه داد: بسیج در ایام شیوع ویروس کرونا در کنار نهادهای مسوول حضور داشته و این بیانگر حصور بسیج در تمامی عرصه و پیشقراولی آن در کشور است.

وی ادعان کرد: امروز همه ابرقدرت‌ها و استکبار برای بازدارندگی بسیج، تجمیع کرده‌اند چرا که بسیج پشتوانه نظام و ملت است و در جایی که ملت پشتیبان نظام باشند حرکت‌های کوردلانه دشمنان راه به جایی نمی‌برد.

وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اعلام می‌کند تمامی حرکت‌ها و فعالیت‌های ستاد کردستان بر روش و منش بسیجی است یعنی همان روشی که امام و رهبری برای ترسیم کرده‌اند.

وی عنوان کرد: خدمت‌کردن وظیفه بسیج است و ستاد امر به معروف آن را در سرلوحه کارها و برنامه‌هایشان قرار داده است.

الله‌مرادی خاطرنشان کرد: ۷۰ گروه جهادی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کردستان سازماندهی شده‌اند که یویاز فعالیت‌های آنها مطالبه‌گری واقعی در سطح جامعه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان یادآور شد: پاسخگوبودن وظیفه مسوول است که نباید سر مردم منت بگذارند اما گزارشاتی به ستاد می‌رسد که مسوولان به مردم جواب سربالا می‌دهند در حالیکه فلسفه مسوولیت خدمت به مردم است.

به گفته وی، گروه‌های جهادی تلاش در جهت رفع موانع و مشکلاتی است که جامعه با آن روبروست که باانتقال آن به مسوولان پیگیری می‌کند و این به دور از تخریب و سیاه‌نمایی انجام می‌شود.

الله‌مرادی افزود: ما اصلا راضی به تخریب شخصیت و جایگاه افراد نیستیم اما این را هم نمی‌پذیریم فردی به عنوان مسوول در جایگاهی که قدم به قدم کردستان آغشته به خون هزاران شهید است قرار بگیرد که مردم را به نظام بدبین کند و اینجا گروه‌های مطالبه‌گری امر به معروف خواسته‌های مردم را پیگیری و به مسئولان منعکس می‌کنند.

وی گفت: به اعضای گروه‌های مطالبه‌گری نیز اجازه سوءاستفاده از جایگاه را نخواهیم داد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان همچنین تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه ستاد با هلال احمر، طلایه‌داران ستاد استان موظف شده‌اند برای رعایت ضوابط بهداشتی به مردم تذکر دهند.

وی اذعان کرد: وقتی می‌بینیم یک سرپرست خانوار ۵ نفره در مظلومبت فوت می‌کند باید به دیگران تذکر داد تا رعایت کنند که با چنین مواردی مواجه نشویم.

الله‌مرادی در ادامه سخنانش، بسیج را محور تمامی ارزش‌های انقلاب است، بیشترین شهدای ما از جوانان و قشر بسیجی است که همه هستی و زندگی‌شان را گذاشته‌اند تا از انقلاب و نظام دفاع کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند شهدای کردستان مظلوم‌تر و مظلومانه‌تر از سایر شهدا به شهادت رسیدند که به درستی فرموده‌اند چرا که ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد بیش از ۲۰ شهید در تپه شیخ سلام سنندج دفن شده‌اند اما وقتی از مدیرکل متولی شهدا سوال می‌شود آن را به اوقاف ارتباط می‌دهد.

الله‌مرادی اذعان داشت: صحبت‌های چنین مسوولی شرم‌اور و جای تاسف دارد که مدیرکلی که به جای رسیدگی به خانواده شهدا و جایگاه و ارزش‌های شهدا چنین صحبت کند که یک همسر شهید به دلیل ناهمواری مسیر نتواند سر مزار شهیدش برود.

وی تاکید کرد: رئیس بنیاد شهید کشور باید در خصوص چنین موضوعی پاسخگو باشد که مسوول بنیاد شهید استان به جای معذرت‌خواهی بابت چنین موضوعی آن را به اوقاف ارتباط می‌دهد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان همچنین گفت: نه فقط تپه شیخ سلام، بلکه شهدای استان در مکان‌های دیگری مانند قبرستان تایله هم مظلوم واقع شده‌اند.

وی اذعان داشت: وقتی سکون در وجود مدیران ما قرار بگیرد و مسائل شخصی بر مسائل اداری قرار بگیرد نتیجه چنین می‌شود.

الله‌مرادی همچنین گفت:  آقای استاندار نیز باید پاسخگو باشد که در چنین شرایطی که خانوارهای ما با هزاران مشکل مواجه هستند و برخی خانوارها در تامین یک دستگاه تب‌لت مانده‌اند ۱۰ میلیارد تومان برای یک سریال و ۲ میلیارد تومان برای یک تیم که اکثر غیربومی هستند اختصاص می‌دهند. 

وی گفت: ما از زحمات مسوولان تشکر می‌کنیم اما از نوع نگراش آنها نگرانیم، مسوول بجای تلاش در زمینه کاهش و اصلاح قیمت ۳۰ هزار تومانی، اعلام می‌کند که چه اشکالی دارد قیمت گوشت کردستان با تهران یکی باشد در صورتیکه اشکال دارد چون کردستان محور تولید گوشت و کشاورزی است. 

الله‌مرادی تصریح کرد: پشت پرده این کارها افرادی هستند که منافع آنها در گرو چنین موضوعاتی است لذا مسوولان باید همانطور که منافع این افراد را تامین می‌کنند باید منافع افراد ضعیف را هم تامین کنند.

وی در ادامه اذعان داشت: عده‌ای مرموزانه دنبال زنده‌کردن خان و خوانین هستند در حالیکه مردم کردستان از خوانین توسط رژیم طاغوت زخم‌های زیادی خورده‌اند لدا جوانان نباید اجازه چنین حرکتی دهند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول