اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

لایروبی و بازگشایی 25 هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه‌های نیشابور

عملیات بازگشایی و رفع تصرف از حریم بستر رودخانه ها و مسیل های شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان با مساحت 25 هزار و 1100 متر مربع پایان یافت.

لایروبی و بازگشایی 25 هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه‌های نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، سعید خجسته پور با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات بازگشایی سراسری و موردی امور منابع آب نیشابور، از ابتدای سال 99  تاکنون در حوضه سه شهرستان نیشابور، فیروزه و زبرخان به طول 2084 متر و مساحت 29 هزار و 830 مترمربع انجام شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی در مجموع به طول 12 هزار و 420 متر و مساحتی برابر با 251 هزار و 100 مترمربع نیز از مسیل ها که با مشکلات ناشی از سیلاب مواجه بوده اند، لایروبی شد.

خجسته پور ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت‌های بی‌دریغ و همه جانبه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تصریح کرد : اهداف امور آب نیشابور در راستای حفظ و صیانت از سرمایه ها و منابع آبی این شهرستان با جدیدت تمام پیگیری می شود. 

مدیر امور منابع آب شهرستان نیشابور گفت: تاکنون مطالعات مربوط به حریم و بستر30 کیلومتر از طول رودخانه های نیشابور، فیروزه و زبرخان انجام شده است.

وی اظهار کرد: رفع تصرفات و بازگشایی نقش مهمی در کنترل سیلاب و پیشگیری از حوادث احتمالی دارد و در صورت مساعد بودن وضعیت جوی شهرستان امیدواریم طی دو ماه آینده کل مسیر و بستر رودخانه های زبر خان، فیروزه و نیشابور بازگشایی و عملیات لایروبی به پایان برسد.

خجسته پور تصریح کرد: تمام کسانی که به حریم رودخانه ها تجاوز کرده اند، نه تنها خود را در معرض خطر قرار داده اند، بلکه اکنون به سهم خود، مسؤول جان و مال و خسارت هایی هستند که به هموطنان ما وارد شده است.

 مدیر امور منابع آب شهرستان نیشابور در ادامه درباره اهداف و برنامه های آینده این امور، گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت حریم بستر رودخانه و سیلاب، ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها با اهداف مهار و کنترل سیلاب از مهمترین برنامه ها و اهدافی است که باید در آینده برای جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی از سیلاب انجام شود.

انتهای پیام/ 70071/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول