اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در شیراز از امروز

فرماندارشهرستان شیراز با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، از تدوین و ابلاغ این طرح متناسب با روند بیماری کرونا به کل شهرهای کشور خبر داد.

آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در شیراز از امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا امیری، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه باتبریک هفته بسیج و همچنین قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران و عکاسان خبری پیرامون اطلاع‌رسانی در حوزه بیماری کرونا طی ۹ ماهه گذشته، از اجرای طرح محله محور از امروز با حضور سپاه و بسیج و سایر دستگاه ها به منظور قطع زنجیره شیوع کرونا در سطح شهر شیراز خبر داد.

فرماندار شیراز در ادامه به طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها اشاره و عنوان کرد: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با روند بیماری کرونا تدوین و با محوریت شهرها به کل کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه فرمانداری و ستاد شهرستانی مقابله با بیماری کرونا مسئول پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مدیریت هوشمندها محدودیت ها است،  اذعان داشت: این طرح به منظور کاهش تجمع ها و ترددها در قالب تعطیلی اصناف و عبور و مرور خودروها در درون و برون شهر اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول با ذکر اینکه سطح هشدار برای شهرستان ها به سه سطح قرمز، نارنجی و زرد تقسیم شده، تصریح کرد: با پایش آمار و اطلاعات توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی هر دوشنبه وضعیت شهرستان ها اعلام شده و در آخرین اعلام، شهرستان شیراز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

وی با اشاره به تقسیم شدن مشاغل به چهار گروه گفت: در شیراز باتوجه به وضعیت قرمز، تنها مشاغل گروه یک می توانند فعالیت داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز درخصوص ترددها نیز عنوان کرد: ترددها براساس پلاک بومی و غیربومی بوده که خروج از شهرستان محدودیتی نداشته اما ورود پلاک غیربومی مشمول جریمه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد محدودیت تردد در تمام سطح شهر به استثنای مشاغل ضروری و مشمول را خواهیم داشت که درصورت تردد جریمه ۲۰۰ هزارتومانی برای خودروی متخلف لحاظ خواهد شد.

امیری درخصوص حضور کارکنان در ادارات در مدت اجرای طرح هوشمند مدیریت محدودیت ها اظهار داشت: ادارات و دستگاه های خدماتی با یک سوم کارکنان و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران تا حداکثر یک دوم نیروها باید فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه اساس کنترل رفت و آمدها، پایش تصویری بوده و با دوربین های سطح شهری و برون شهری جریمه لحاظ می شود و البته نیروی انتظامی نیز به‌صورت حضوری می تواند جلوی تردد ماشین ها را بگیرد، گفت: شماره گذاری‌ها همه به نام شیراز بوده پس مشکلی در تردد ایجاد نخواهد شد.

فرماندار شیراز افزود: برای ترددهای ضروری همچون رفت و آمد بیماران، پس از اعمال جریمه در روزهای آتی می توانند با ارائه مدارک جریمه را صفرکنند.

وی پیرامون جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر نیز اظهار داشت: با هماهنگی و پیگیری با دستگاه های مربوطه و قول ارائه کیت های تست کرونا با اعلام نتیجه ۲۰ دقیقه ای, ۵۰ مرکز در نظر گرفته شده و جمع ها را بسیار محدود خواهیم کرد.

امیری افزود: طرح ساماندهی معتادان متجاهر را تدوین کرده و از امروز به مدت یک ماه و همزمان طرح ساماندهی کودکان کار را نیز اجرا خواهیم کرد.

وی پیرامون کمبود روغن در بازار و راهکار حل مشکلف نیز عنوان کرد: با پیگیری مسئولان استانی برای شهرستانها سهمیه ای در نظر گرفته شده و برای شیراز نبز با مذاکره با کارخانه ای در تهران یک سهمیه مازاد ۱۰۰۰ تنی گرفته ایم که از امروز در اختیار فروشگاه ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول