اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نذر حجاب برای دوخت چادر رایگان 15 ساله شد/ بهای کار فرهنگی جهادگر گلستانی به نیت الهی

روحیه‌ای که با فرهنگ بسیج عجین شود در خدمت به خلق‌الله متوقف نخواهد شد، بانوی جهادگر بندرگزی که در حرفه خیاطی «نذر حجاب» کرده، 15 سال مشغول به دوخت چادر رایگان است و بهای این کار فرهنگی را به نیت قربه‌الی‌الله انجام می‌دهد.

نذر حجاب برای دوخت چادر رایگان 15 ساله شد/ بهای کار فرهنگی جهادگر گلستانی به نیت الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رقیه مخدومی که خود را بسیجی می‌داند و فرمانده پایگاه یکی از محلات شهرستان بندرگز است، تقریبا ۲۸ سالی می‌شود که در حرفه خیاطی فعالیت دارد، برای ترویج عفاف و حجاب ۱۵ سال است که در مسیر دوخت چادر رایگان قرار گرفته و هر بار که این اتفاق را در زندگی تجربه می‌کند برایش لذت‌بخش است، با اینکه کارگاه و فضای کافی برای دوخت و دوز ندارد اما برای ۲۰ نفر از افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست زمینه اشتغال ایجاد کرده تا هر کدام از آنها در خانه‌هایشان مدافع جبهه عفاف و حجاب شوند و با تولید پوشاک چرخ زندگی خودشان را هم بچرخانند.

این بانوی جهادگر بسیجی به پشتوانه همسرش موفق شده تا گام‌های بلندی در سنگر عفاف و حجاب بردارد و با خرید و تهیه پارچه‌های ارزان قیمت و حذف سود این کار، لبخند شادی را بر لبان متقاضیان این کالای فرهنگی بگذارد و از اینکه تاج بندگی را بر سر بانوان قرار می‌دهد احساس غرور می‌کند و دوست دارد با تمام توان در این سنگر برای اعتقاداتش ایستادگی کند.

هفته بسیج فرصتی می‌شود تا با این بانوی جهادگر بیشتر آشنا شویم و از دریچه نگاه ایشان به زاویه دیگری از یک فرهنگ ناب بپردازیم، ساده و بی‌تکلم مصاحبه دوطرفه شکل می‌گیرد تا مخاطبان خبرگزاری فارس با این بانوی جهادگر بیشتر و بهتر آشنا شوند.

* نذری برای ترویج اعتقادات دینی و مذهبی/ هزاران بار دست خدا را در زندگی احساس کردم

رقیه مخدومی هستم و در شهرستان بندرگز زندگی می‌کنم، حدود ۲۸ سال است که کار خیاطی انجام می‌دهم و البته به دیگران هم آموزش می‌دهم، ۱۵ سال است که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب چادر رایگان می‌دوزم، تمام موفقیت‌ام در زندگی را مدیون همسرم هستم که تمام قد پشتوانه خوب زندگی‌مان شد، نمی‌گویم که در زندگی مشکلات مادی نداشتیم اما وقتی همدلی و همزبانی رفیق راهمان شد به توفیقات خوبی در زندگی رسیدیم.

وقتی می‌دیدم بسیاری از خانواده‌ها توان مالی ندارند که در بازار آزاد چادر بخرند و یا برای‌شان خرید چادر گران بود یا حتی توانایی پرداخت دوخت چادر را نداشتند به کمک همسرم پارچه چادری به قیمت ارزان تهیه می‌کردیم تا این دغدغه را برای خانواده‌ها برطرف کنیم.

به نیت قربه‌الی‌الله در کنار کار خیاطی به دوخت چادر رایگان پرداختم، هزاران بار مطمئن بوده و هستم؛ اگر دستی از روی نیت خالص و الهی گرفته شود خدا هم در زندگی یاور افراد نیکوکار خواهد شد و در خیلی از اوقات زندگی، هزاران بار دست خدا را در زندگی‌ام احساس کردم.

من و همسرم برای اینکه چادر به قیمت ارزان‌تر دست مشتری و متقاضی برسد، مسافت دوری را می‌رفتیم و از طریق واسطه چادر به قیمت مناسب تهیه می‌کردیم، چادر را به عنوان هدیه برای افرادی که بدسرپرست و یا بی سرپرست بودند و یا از لحاظ مالی مشکل داشتند به مناسبت‌های مختلف به آنها اهدا می‌کردیم.

* نتیجه کار لذت‌بخش‌تر است

برخی از مراجعه‌کنندگان حتی توانایی خرید چادر نداشتند، مادری که دلم می‌خواست دخترش چادری شود اما به دلیل اینکه تهیه چادر و مانتو و سایر ملزومات عفاف و حجاب برایش گران درمی‌آمد از خرید چادر چشم‌پوشی می‌کردند، این مسئله باعث می‌شد که عذاب وجدان داشته باشم، با این هدف که بتوانم مشکلات این بخش از مردم را حل کنم پا در این میدان گذاشتم.

باید از همسرم که در این راه خیلی کمک حالم بود تشکر کنم، همیشه برای انجام کار خیر پایه است و دوست دارد به دیگران کمک کند.

به واسطه دوخت رایگان چادر؛ سفارش‌های خوبی در کار خیاطی هم داشتم، و همه را از لطف پروردگار می‌دانم، سایه رحمت الهی همیشه بر زندگی‌مان گسترده شده است.

هر درآمدی که در کار خیاطی به دست می‌آورم اگر روزانه صد هزار تومان باشد یا اصلاً درآمد نداشته باشم با همسرم در میان می‌گذارم و این کار باعث می‌شود نتیجه کار لذت‌بخش‌تر باشد و تمایل همسرم برای کمک کردن بیشتر از قبل شود.

یادم است روزی خانمی پیش ما آمد و گفت که دخترش دوست دارد چادری شود اما خانواده مخالف بودند، اما وقتی رفتم پیگیر شدم دیدم که مشکل مادی باعث شده که که خانواده برای خرید چادر دخترشان مخالف این کار شوند، به لطف خدا کاری کردیم که حالا مادر و دختر چادری شدند.

* آمار چادرهایی که رایگان دوختم را ندارم/ پهن بساط همدلی در نمایشگاه و نماز جمعه

در شهرستان بندرگز تعداد خیاط بی‌شمار است، تعدادی از آنها از لحاظ مالی مشکلی هم ندارند اما دستمزد آنها از آنچیزی که توسط صنف قیمت‌گذاری می‌شود بیشتر و گران‌تر است، اگر موشکافی کنیم می‌بینیم یک جاهایی از زندگی‌شان به لغزش کشیده می‌شود.

همیشه اعتقاد داشتم و دارم اگر هدف و کارمان برای رضای خدا باشد صد در صد شک نکنید خداوند هم نگاه رحمتش را به ما خواهد داشت، واقعا اگر در این مدت ۲۸ سال که جواز کسب دارم موفقیتی به دست آوردم به کمک و پشتوانه همسرم این اتفاق افتاده است.

آمار تعداد چادرهایی که به صورت رایگان دوختم را ندارم، اما به هر مناسبتی که پیش می‌آمد در طول سال این برنامه را داشتیم، اگر نمایشگاه برپا می‌کردند و یا در نماز جمعه برنامه‌ای می‌گذاشتند بلافاصله حتی اگر یک توپ پارچه داشتم چرخ خیاطی و قیچی را می‌بردم، وقتی هم پارچه کم می‌آوردم، ناراحت می‌شدم.

* در دوخت چادر سودی برای خودم قائل نمی‌شوم/ خیرین در ترویج این فرهنگ کمک کنند

با این اوضاع که واقعاً زندگی کردن سخت شده است و قیمت پارچه هم بالا رفته باز هم دوست دارم این کار را انجام بدهم، یک نفر راهنمایی‌مان کرد اگر به تهران فلان بازار برویم پارچه با قیمت خیلی مناسبی می‌توانیم تهیه کنیم.

لیست شماره‌ تلفن‌هایی که قرار است برای آنها چادر رایگان بدوزم می‌گیرم و بعد از آنکه پارچه چادر را تهیه کردم به آنها زنگ می‌زنم تا به تولیدی بیایند و تحویل بگیرند.

اگر خیری پیدا شود که پارچه تهیه کند و ما هم دوخت رایگان انجام دهیم تا برای ترویج این فرهنگ قدمی برداریم که عالی است اما تاکنون از هیچ خیری برای دوخت چادر رایگان کمک نگرفتم و با دستمزد خیاطی این کار را انجام می‌دهم.

وقتی یک توپ پارچه می‌خرم، سودی روی آن قائل نمی‌شوم، از طرف بسیج خواهران شهرستان بندرگز کمک کردند و هوای ما را برای ترویج این کار فرهنگی دارند، پول چادر را از دستمزد خیاطی به دست می‌آورم و اصلا به عنوان منبع درآمد حساب نمی‌کنم و فقط برای رضای خدا این کار را انجام می‌دهم.

* برای 20 نفر از افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست اشتغالزایی کردم

در این شرایط که همه چیز گران شده؛ دیگر به ما بصورت اقساطی پارچه نمی‌دهند، یک ماه پیش پارچه تهیه کردم و حالا با پولی که دارم نمی‌توانم پارچه بخرم، واقعا خیلی سخت است قیمت‌ها رشد چندبرابری پیدا کرده و ان‌شاءالله خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر کند.

افتخار می‌کنم که بسیجی و فرمانده پایگاه بسیج هستم، هر ایرانی باید خودش را بسیجی بداند و این فرهنگ در کشور حلال مشکلات است.

برای 20 نفر از افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست اشتغالزایی کردم و در کار پوشاک مدارس و دوخت لباس در خانه‌هایشان سفارش می‌گیرند، از لحاظ مکانی فضای کوچکی دارم، دلم می‌خواهد به مرحله‌ای برسم که در زمینه چادر تراکت پخش کنم که مثلاً در فلان ماه ۵۰ چادر رایگان در اختیار افراد نیازمند قرار می‌دهم، این لذت‌بخش‌ترین نتیجه یک کار فرهنگی است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول