اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مردم روغن را احتکار نکنند/۹۰ درصد احتکار روغن خانگی است

رئیس سازمان صمت تصریح کرد: از هفته پیش تاکنون فروش روغن در فروشگاه‌های ما پنج برابر شد، در این فرصت ما حدود هزار تن روغن تولید کردیم که نیاز دو هفته مردم را برطرف می‌کند ولی مردم دست از احتکار برنمی‌دارند.

مردم روغن را احتکار نکنند/۹۰ درصد احتکار روغن خانگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسینعلی قوانلو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران امروز در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های مازندران، اعلام کرد: در استان مازندران،۶۴۳ واحد صنعتی و ۲ هزار و ۶۴۳ واحد صنعتی پروانه‌دار از سازمان صمت داریم،  هزار و ۲۶ واحد داخل شهرک‌ها و هزار و ۶۱۷ واحد خارج شهرک‌ها هستند  از این دو هزار و ۶۴۳ هزار واحد، ۹۸۱ واحد فعال یا نیمه فعال و ۶۶۳ واحد غیرفعال داریم.

وی افزود: در مجمدع ۷۵ درصد واحدها فعال و ۲۵ درصد آنها غیر فعال هستند، از این تعداد واحدهای فعال برای ۶۰ هزار و ۳۷ نفر اشتغال ایجاد شده و ۱۴ هزار و ۷۲۵ ظرفیت اشتغال واحدهای تعطیل است، هزار و ۱۹۴ واحد خارج از شهرک هستند۷۸۷ واحد فعال داخل شهرک‌ها هستند، ۲۵۲ واحد غیرفعال داخل شهرک و ۴۱۰ واحد خارج از شهرک داریم.

قوانلو یادآور شد: از تعداد واحدهای غیرفعال، ۲۱۶ واحد کانی غیرفلزی در شهرهای بابل، بابلسر ساری داریم عمده این واحدها پس از دریافت مجوز برای تغییر کاربری غیرفعال شدند تا زمین صنعتی ارزش افزوده پیدا کند و خرید و فروش صورت بگیرد، این نشان می‌دهد که پایش درستی صورت نگرفته است.

رئیس سازمان صمت مازندران تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری به طور میانگین حدود ۲۰۰ پروانه اعم از مجوز و پروانه توسعه صادر کردیم، طی ۷ سال گذشته حدود ۷۰۰ پروانه صادر شد که نشان دهنده ادامه فعالیت واحدهای تولیدی است، ولی در مجموع در استان تعداد واحدهای تعطیل ما به‌خصوص داخل شهرک‌ها زیاد است.

این مسؤول در ادامه بیان کرد: طبق گزارش ۵۹۸ واحد غیرفعال داشتیم پس از بررسی مشخص شد برخی اصلا از واحدهای تولیدی نبودند در نهایت به حدود ۳۰۰ واحد غیرفعال برخوردیم که رقم بالایی است، فعالان در این حوزه بتا بر دلایل مختلفی انگیزه خودشان را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی طرح پایش واحدها یکی از راهکارهایی بود که از سواستفاده واحدها جلوگیری می‌کرد این کار انجام شد به این صورت که هر واحدی که فعالیت نداشت برایش خلع یدصادر شده یا  حداقل تغییر کاربری صنعتی‌اش حذف شود.

رئیس سازمان صمت درباره صف‌های طولانی خرید روغن گفت: مصرف کل روغن در استان ۱۷۰ تن در روز است،  ۸۰ تن مصرف خانوار  و ۹۰ تن مصرف صنعت و صنف است، ۱۰ درصد روغن احتکار شده اما بقیه توسط مردم احتکار خانگی می‌شود.

قوانلو اضافه کرد: حدود ۸۵ درصد از روغن مصرفی کشور وارداتی است، ۴۰ درصد کار تصفیه روغن در تهران، ۱۰ درصد در خوزستان و ۱۰ درصد در  مازندران انجام می‌شود که در این مدت خلا ایجاد شد، دشمنان هم با نشر اخبار حاکی از کمبود روغن فضا را مسموم کرده مردم هم به سمت فروشگاه‌ها حمله‌ور شدند.

رئیس سازمان صمت تصریح کرد: از هفته پیش تاکنون فروش روغن در فروشگاه‌های ما پنج برابر شد، در این فرصت ما حدود هزار تن روغن تولید کردیم که نیاز دو هفته مردم را برطرف می‌کند ولی مردم دست از احتکار برنمی‌دارند.

این مسؤول در خصوص علت گرانی مرغ، اعلام کرد: جوجه‌ریزی امروز ما در استان قیمت مرغ ۴۵ روز دیگر را مشخص می‌کند، از آنجایی که ما شاهد کاهش عرضه مرغ هستیم قیمت مرغ افزایش پیدا کرد، البته دولت با تزریق ۵۰۰ تن مرغ به بازار به کاهش قیمت کمک کرد ولی با اتمام این مرغ‌ها قیمت یک‌کیلو مرغ به ۲۶ هزار تومان هم رسید.

قوانلو با اشاره به افزایش سه برابری قیمت مرکبات در باغ در سال جاری، اظهار کرد: قیمت مرکبات سر باغ امسال به نرخ ۷ هزار تومان رسیده است که نوید خوبی برای باغداران مازندرانی است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول