اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جوان 22 ساله پس از 16 سال به زندگی ِ دوباره، سلام کرد

با بخشش بزرگوارانه اولیای دم، حکم قصاص جوانی که از 16 سال پیش تاکنون در زندان است، امروز لغو شد.

جوان 22 ساله پس از 16 سال به زندگی ِ دوباره، سلام کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امروز با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف زندان گرگان، خانواده مقتول  بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.
با لغو حکم قصاص این جوان که از ۱۶ سال پیش در زندان است آزاد شد و فرصت جبران اشتباهات و زندگی دوباره را یافت.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در این پرونده، محکوم به قصاص، ناخواسته در دعوا سبب مرگ همسایه‌اش شد و به این ترتیب هم جان پدر دو فرزند را گرفت و هم روزهای خوب جوانی‌اش را از دست داد.
هادی هاشمیان افزود: ناتوانی در کنترل خشم و نیاموختن مهارت‌های ارتباطی و گفتگو متاسفانه هر از گاهی اتفاقات ناگواری را رقم می‌زند و مرتکبان این حوادث ناگوار هم بلافاصله از کرده خود پشیمان هستند.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال ۱۶ حکم قصاص با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و مدد ریش‌سفیدان، علما و بزرگان اقوام و طوایف استان، لغو شد.
هاشمیان افزود: امسال یک‌هزار و 400 نفر محکومین جرایم غیرعمد که یا زندانی بودند و یا در آستانه ورود به زندان، با پادرمیانی اعضای شوراهای حل اختلاف سراسر استان و کمک از متنفذین و ریش‌سفیدان و با گذشت بزرگوارانه محکوم‌له پرونده‌ها، طعم آزادی و ماندن در کنار خانواده‌های خود را چشیدند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول