اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حضور گسترده کارگران بسیجی، از سیل و زلزله تا محرومیت‌زدایی

گروه جهادی فولادمردان عاشق ولایت متشکل از نیروهای فنی کارخانه ذوب‌آهن است که در عرصه‌های مختلف جهادی از سیل و زلزله تا فعالیت‌های محرومیت‌زدایی را اجرا می‌کند.

حضور گسترده کارگران بسیجی، از سیل و زلزله تا محرومیت‌زدایی

خبرگزاری فارس-محمدرضا علینقی؛ تولید یکی از راه‎‌های خلق ثروت در جوامع است و رونق مجموعه‌های تولیدی باعث رونق اقتصادی در کشور خواهد شد و البته تولید بدون حضور کارگران محقق نمی‌شود و به همین دلیل جایگاه کارگران در نظام اقتصادی کشور بر خلاف تصور رایج بسیار اثرگذار و مهم است تا جایی که رهبر انقلاب آنان را سربازان جنگ اقتصادی نامیده‌اند.

کارگران در عرصه‌های جهادی نیز توانایی‌های خودشان برای خدمت به مردم را اثبات کرده‌اند و هر زمان که نیاز به توانایی‌های فنی آن‌ها احساس شده پا به میدان گذاشته‌ و موانع را از سر راه برداشته‌اند.

گروه جهادی فولادمردان عاشق ولایت یکی از گروه‌های جهادی زیرمجموعه بسیج سازندگی متشکل از کارگران شرکت ذوب‌آهن اصفهان است که در سال‌های اخیر در دو عرصه امدادرسانی در شرایط بحران و محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کند؛ محسن کرمی، فرزند شهید محمد کرمی و مسؤول این گروه جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان عنوان کرد: این گروه در هر زمان که احساس کند توانایی حل مشکلی را دارد به مسأله ورود می‌کند، به عنوان مثال در بحث بلایای طبیعی گروه جهادی فولادمردان ذوب‌آهن با استفاده از ظرفیت‌های سخت‌افزاری کارخانه و نیروهای متخصص، تجهیزاتی مانند پمپ‌های کفکش و لجن‌کش صنعتی را به منطقه آق‌قلا ببرد و نسبت به خارج کردن گل‌ولای از منازل و اماکن اقدام کند.

مسؤول گروه جهادی فولادمردان عاشق ولایت ادامه داد: پس از سیل آق‌قلا گروه و تجهیزات را به پلدختر در استان لرستان بردیم و تأثیر حضور این گروه به حدی بود که امام جمعه و فرماندار پلدختر برای دیدار با اعضای گروه محل اسکان آمدند و از کمک فنی و تخصصی بسیجیان تشکر کردند، در سیل خوزستان نیز حضور پیدا کردیم و پس از آن با همین تجهیزات به منطقه کنارک در استان سیستان و بلوچستان رفتیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان زلزله کرمانشاه طی ۲۵ روز حضور در این منطقه با تحویل گرفتن مواد اولیه از قرارگاه خاتم‌الانبیا ۷۵ کانکس آماده اسکان به مردم تحویل دادیم.

کرمی عنوان کرد: یکی از خاطراتی که برای اعضای گروه ماندگار شد صحبت‌های شهردار ریجاب در استان کرمانشاه بود که گفت تا پیش از این فقط تعریف تیرآهن‌های ذوب‌آهن را شنیده بودیم اما فهمیدیم این کارخانه کارگران بسیار خوبی هم دارد.

مسؤول گروه جهادی فولادمردان ذوب‌آهن گفت: این گروه در داخل استان نیز با توجه به اعلام نیاز دستگاه‎های مختلف به عرصه‌ها ورود می‌کند، به عنوان مثال سال گذشته و با شدت گرفتن بارش‌های پاییزی زیرگذر جاده زمان‌آباد به چرمهین که یک پروژه عمرانی نیمه‌تمام بود کاملاً پر از آب شده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده بود که با انتقال تجهیزات و نیروها توانستیم محور را بازگشایی کنیم.

وضعیت آبگرفتگی محور پیش از ورود گروه جهادی

وضعیت محور پس از 16 ساعت فعالیت گروه با تجهیزات تخصصی

وی در تشریح سایر اقدامات کارگران بسیجی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این گروه طرح «خانه‌تکانی بهشتی» بود که با همراهی کارکنان در ایام قبل از عید لوازم خانگی که قابل استفاده بودند را به خانواده‌های نیازمند دادیم.

کرمی یادآور شد: در شهریور و مهر نیز طرح «مهر در انتظار مهربانی» را اجرا کردیم که طی آن با کمک پرسنل کارخانه در سه مرحله ۱۰۰۰، ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ بسته لوازم التحریر میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

مسؤول گروه جهادی فولادمردان ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: خانه‌سازی برای نیازمندان یکی دیگر از اقدامات این گروه است که جهادگران پس از تأمین تجهیزات و مواد اولیه از سوی کارخانه در روزهای تعطیل و زمان‌هایی که در کارخانه مشغول به کار نیستند نسبت به بازسازی منزل نیازمندان اقدام می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کارگران برای فعالیت‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی که در استان اصفهان انجام می‌دهند، حق مأموریت یا پاداش دریافت می‌کنند، گفت: هیچ حق مأموریتی در اردوهای داخل استانی به کارگران داده نمی‌شود، البته برای اردوهایی که نیروها در سایر استان‌ها حضور می‌یابند به دلیل مباحث ایمنی و خطراتی که حین کار با تجهیزات وجود دارد افراد مأمور می‌شوند تا در صورت هرگونه حادثه امکان حمایت وجود داشته باشد.

کرمی اظهار کرد: در شرایط فعلی اجرای اردوهای جهادی بهترین ظرفیت برای خدمت‌رسانی به مردم است و اقشار مختلف بسیج بسته به تخصص‌هایی که دارند در عرصه‌ها حضور پیدا می‌کنند، قشر کارگر نیز از آن‌جا که بیش از سایر اقشار شرایط محرومان را درک می‌کنند استقبال خوبی از اردوهای جهادی دارند.

حضور گروه در مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری

مسؤول گروه جهادی فولادمردان ذوب‌آهن در پایان خاطرنشان کرد: برای اعضای گروه هیچ چیزی به اندازه دعای پیرزنی که خانه ویران خودش را به ما می‌دهد و پس از حدود ۲۰ روز همان خانه را بازسازی شده تحویل می‌گیرد ارزشمند نیست و همین امر باعث شده تا کارگران با وجود فعالیت‌های بدنی سنگینی که در زمان حضور در کارخانه دارند در زمان استراحت‌شان و روزهای تعطیل به فعالیت‌های عمرانی بپردازند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۳/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول