اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بانک‌ها بیشترین منبع انتقال ویروس در گلستان/ حضور یک سوم کارکنان در ادارات شهرهای قرمز

استاندار گلستان با اشاره به اینکه کارکنان بانک‌ها جزء مشاغلی بودند که بیشترین آلودگی را طی 9 ماه گذشته داشتند، اضافه کرد: از مردم تقاضا داریم بجز در مواقع ضروری به بانک‌ها مراجعه نکنند.

بانک‌ها بیشترین منبع انتقال ویروس در گلستان/ حضور یک سوم کارکنان در ادارات شهرهای قرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به آغاز طرح محدودیت فعالیت مشاغل و تردد در استان گلستان اظهار کرد: فعالیت مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار در شهرهای قرمز ممنوع است.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل اجرای این طرح، ورود و خروج خودروها در شهرهای قرمز ممنوع است و هر خودروی متخلف یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان همانند آب، برق، گاز، تلفن، نیروی انتظامی و نظامی و سایر دستگاه‌های خدماتی، انتظامی، امنیتی و بهداشتی که کارکنانشان موظف هستند در زمان اجرای این طرح در محل کار حاضر شوند، مدیران آنها مکلفند شماره پلاک انتظامی خودروهای آنها را به پلیس اعلام کند تا در صورت ثبت جریمه، از سامانه اجراییات پلیس حذف شود.

حق‌شناس گفت: همچنین مراکز شماره گذاری خودرو در استان و کورس اسبدوانی به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کارکنان بانک‌ها جزء مشاغلی بودند که بیشترین آلودگی را طی ۹ ماه گذشته داشتند، اضافه کرد: از مردم تقاضا داریم به جز در مواقع ضروری به بانک‌ها مراجعه نکنند.

استاندار گلستان بیان کرد: مساجد در شهرهای قرمز تعطیل است اما در شهرهای نارنجی با رعایت اصول بهداشتی باز هستند اما نماز جماعت در آنها نباید برگزار شود.

حق‌شناس گفت: براساس این طرح تنها یک سوم کارمندان در شهرهای قرمز باید در محل کار حاضر شوند و در شهرهای نارنجی حداکثر ۵۰ درصد کارکنان و در شهرهای زرد دو سوم کارکنان باید در محل کار حاضر شوند.

لازم به ذکر است در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، بندرترکمن، آق‌قلا و کلاله در شرایط قرمز هستند، شهرستان رامیان زرد و باقی شهرستان‌های در شرایط نارنجی قرار دارد.

گفتنی است، در حال حاضر ۴۹۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و ۵۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیش از ۵۳ درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا را افراد بالای ۵۵ سال تشکیل می‌دهد و بعد از آن افراد ۱۵ تا ۵۵ سال با بیش از ۴۰ درصد و افراد زیر ۱۵ سال با بیش از پنج درصد بوده است.

 انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول