اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ترددهای ضروری از 9 شب با هماهنگی فرمانداری‌ها/طرح کنترل کرونا به‌صورت محله‌محور و خانواده‌محور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: ترددهای ضروری مانند پزشکانی که مطب آنها از 9 به بعد هم فعال است یا ویزیتورها یا بیماران با هماهنگی فرمانداری ها انجام شود.

ترددهای ضروری از 9 شب با هماهنگی فرمانداری‌ها/طرح کنترل کرونا به‌صورت محله‌محور و خانواده‌محور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدصادق بصیری در تشریح مصوبات جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: در این جلسه چند مصوبه داشتیم، مصوبه اول در مورد ارزیابی طرح هوشمند محدودیت‌هاست که امروز آغاز شده و با موفقیت‌هایی همراه است و سئوالات مردمی هم مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد در برنامه‌های صدا و سیما به این سئوالات پاسخ داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان داشت: قرار بر این شد ورودی‌های شهرها که پلاک‌های غیربومی را نمی‌توانند بپذیرند چنانچه موارد ضروری و مأموریت‌هایی وجود دارد پلیس راهور تصمیم‌گیری کند و اجازه ورود بدهد.

وی ادامه داد: در خصوص منع ترددهای شبانه که از 9 شب تا 4 صبح برقرار می‌شود،  دو تصمیم گرفته شد؛ اول اینکه جریمه‌ها تسلیمی نباشد و به صورت ثبت پلاک‌ها باشد و از طریق سامانه‌های موجود به خاطیان تذکر داده شود و یک نوع فرهنگسازی صورت گیرد و موارد ضروری هم که شهروندان دارند و امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی برایشان فراهم نیست فرمانداری‌ها تدبیر کنند و در این زمینه تصمیم بگیرند.

بصیری تصریح کرد: در مورد بسته‌های اقتصادی قرار است به خانوارهای آسیب‌دیده و اصناف داده شود که به‌صورت کشوری است امروز در ستاد ملی مصوب شد ما هم در استان پیگیری می‌کنیم که انجام شود، این بسته‌های اقتصادی شامل تسهیلات یک میلیون تومانی و کمک‌های بلاعوض برای هر نفر از افراد خانوار به مبلغ 100 هزار تومان به مدت چهار ماه است که پرداخت شود.

بصیری خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی که طرح خیلی مهمی است برای کنترل بیماری کرونا تهیه شده، این طرح به‌صورت محله‌محور و خانواده‌محور قرار است که در این طرح بسیج و سپاه نقش فعالی دارند به‌صورت قرارگاه عملیاتی کار انجام می‌شود بسیج جامعه پزشکان و دانشگاه علوم پزشکی فعالند و دفتر اجتماعی استانداری به‌عنوان هماهنگ‌کننده عمل خواهد کرد.

وی توضیح داد: طرح به‌گونه‌ای اجرا خواهد شد که خود خانواده‌ها و محله‌ها خودشان از خودشان حفاظت کنند و بیماریابی و غربالگری کنند که با کنترل بیماری در محله‌ها و خانوارها بتوانیم بیماری را کنترل کنیم، برای طرح مذکور کمیته‌ها را شکل داده‌ایم و محله‌ای نداریم که شناسایی نشده باشد.

جانشین استاندار در ستاد کرونا افزود: وضعیت صنوفی که اسم‌شان در لیست چهارگانه گروه‌های شغلی نیست قرار است اتاق اصناف با هماهنگی سازمان صمت رده صنفی‌شان را معلوم کنند که در کدام رسته قرار می‌گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: ترددهای ضروری مانند پزشکانی که مطب آنها از 9 به بعد هم فعال است یا ویزیتورها یا بیماران با هماهنگی فرمانداری‌ها انجام شود.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول