اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ در پی تحریم شرکت‌های فعال در اجرای طرح «نورداستریم-2» است

یک مقام آگاه در دولت آمریکا از تقلای دولت ترامپ برای اعمال تحریم بر شرکت‌های فعال در اجرای پروژه گازی «نورد استریم-2» خبر داد.

ترامپ در پی تحریم شرکت‌های فعال در اجرای طرح «نورداستریم-2» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع آمریکایی روز شنبه گفتند که دولت این کشور در صدد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه اجرای پروژه «نورد استریم-2» است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمانی «دی پی ای» گفت که دولت آمریکا شماری از شرکتها یا افرادی را که ممکن است به دلیل مشارکت در پروژه گازی نورد استریم-2 تحریم شوند مشخص کرده و در صورت عدم قطع ارتباط آنها با این پروژه، تحریم خواهند شد. این مقام ارشد دولت آمریکا افزود که در این میان برخی شرکت‌های کشتیرانی وجود دارند.

این مقام آمریکایی گفت: «ما در پروسه اعلام به آن گروه از شرکت‌هایی هستیم که به دلیل فعالیت در این پروژه تحریم خواهند شد. بسیاری از این شرکت‌ها  نسبت به این موضوع غافل هستند  و این اعلام فرصتی به آنها خواهد داد.»

به گفته این مقام آگاه، دولت آمریکا نام شماری از این شرکت‌ها را برای اعمال تحریم در روزها یا هفته‌های آینده به کنگره اعلام کرده است.

پروژه نورد استریم 2 گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال می‌دهد و آمریکا، لهستان و اوکراین از جمله مخالفان این پروژه هستند و مدعی اند که موجب برتری اقتصادی روسیه بر آلمان می‌شوند. این در حالی است که دولت آلمان می گوید که این پروژه مسیر مستقیم و مطمئنی را برای تامین انرژه تامین می‌کند.

تابستان امسال «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا، از تحریم‌ شرکت‌های مرتبط با این پروژه تحت «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» خبر داده بود.  اوایل ماه ژوئن نیز چند سناتور‌ آمریکایی طرحی را برای تحریم‌ تمام شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم۲» ارائه کردند.

نورد استریم ۲ یک پروژه مشترک میان شرکت «گازپروم» روسیه و پنج شرکت اروپایی است و این خط لوله قرار است ۱.۹۴۲ تریلیون فوت مکعب گاز را در سال از روسیه و از طریق آب‌های منطقه‌ای یا مناطق انحصاری اقتصادی دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد به آلمان منتقل کند. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول