اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کمبودی در کالاهای اساسی و ارزاق عمومی نداریم/اجازه خروج گندم از استان را نمی دهیم

استاندار قزوین گفت: با تولید و ذخیره سازی مناسب خوشبختانه هیچ کمبودی در زمینه کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم نداریم و اگر شهروندان به میزان لازم خرید کنند هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

کمبودی در کالاهای اساسی و ارزاق عمومی نداریم/اجازه خروج گندم از استان را نمی دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قروین، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در جلسه ستاد تنظیم بازار که ظهر امروز (شنبه) در استانداری قزوین برگزار شد با تبریک هفته بسیج و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا اظهارداشت: بسیج در همه عرصه ها در کنار مردم بوده و نقش برجسته ای در عرصه علم و فن آوری و سازندگی داشته است و چون از بدنه مردم است توانسته به موفقیت برسد.

وی ستاد تنظیم بازار را از جلسات مهم استان دانست و یادآورشد: ستاد تنظیم بازار در مدیریت معیشت و نیازهای مردم نقش اساسی دارد و باید مصوبات آن بدقت اجرایی شود تا مردم ببینند که خدمتگزاران آنها در دولت پیگیر مشکلات آنها هستند.

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز دشمن بدترین تحریم های دارویی و غذایی را علیه ما بکار برده تا به نظام آسیب بزند اما امیدواریم با تلاش مضاعف بتوانیم از چالش ها عبور کنیم.

وی اضافه کرد: باید مراقب باشیم و نگذاریم با گرانی و گران فروشی به مردم ظلم مضاعف شود و بیش از حکم قانون افزایشی نداشته باشیم و در این راه اتحادیه ها باید بازرسی و نظارت را بیشتر کنند و خود نیز مراعات کننده قانون باشند.

هیچ کمبودی در کالاهای اساسی و ارزاق عمومی نداریم
استاندار قزوین با اشاره به ذخیره سازی مناسب کالاهای اساسی در استان گفت: با تولید و ذخیره سازی مناسب خوشبختانه هیچ کمبودی در زمینه کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم نداریم و اگر شهروندان به میزان لازم خرید کنند هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی اظهارداشت: وقتی برخی افراد بیش از نیاز خود روغن و کالاهای دیگر خریداری کنند دیگران هم فکر می کنند که کمبودی هست و این هجوم غیر منطقی می تواند تنظیم بازار را بر هم بزند در حالی که اگر همه مردم درست مصرف کنند متعهد می شویم که هیچ کمبودی در استان نداشته باشیم.

جمالی پور اضافه کرد: گاهی تشکیل صف و هجوم مردم برای خرید یک کالا ،جو روانی ایجاد کرده و بازار را بر هم می ریزد و از مردم فهیم و با فرهنگ استان درخواست می کنیم که با ما همراهی کنند و مطمئن باشند در تامین کالاهای اساسی هیچ کمبود و مشکلی نداریم.

استاندار قزوین با تشکر از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص خرید به موقع گندم و تامین گوشت مرغ افزود: خوشبختانه در قزوین هم در خرید گندم و هم میزان جوجه ریزی بدرستی مدیریت شد و ما نسبت به سال قبل هم وضعیت بهتری داریم که از مدیریت این مجموعه تشکر و قدردانی می کنیم.

وی بیان کرد: هر مدیری و کارمندی که در شرایط کنونی به وظایف خود درست عمل کرده و موجب جلب رضایت مردم شود مورد تشویق قرار خواهد گرفت.

اجازه خروج گندم در استان را نمی دهیم

استاندار قزوین از فرمانداران خواست در مورد ساعات کار نانوایان و تعیین قیمت نان با تشکیل کمیته های تخصصی تصمیم گیری کنند.

جمالی پور با تاکید بر نظارت بر نحوه ورود و خروج گندم از استان گفت: هیچ کس حق ندارد حتی یک کیلوگرم گندم را بدون هماهنگی استاندار از قزوین خارج کند و در صورت مشاهده تخلف، جرم انگار کرده و افراد متخلف را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: اگر مدیریت نکنیم مانند سال قبل دچار چالش و بحران می شویم و نظارت بر نحوه خروج و ورود گندم برای ما اولویت دارد.
تصمیمات ما در ستاد تنظیم بازار باید بازدارنده باشد.

استاندار قزوین در ادامه گفت: نوع صدور احکام، بازرسی و نظارت و تصمیمات ما در ستاد تنظیم بازار باید بازدارنده و اصلاح کننده امور باشد و خروجی آن در جامعه و کف بازار مشاهده شود و مردم احساس کنند در این جلسات اتفاقی رخ می دهد.

وی بیان کرد: خود مردم با شناختی که از کسبه دارند می توانند به ما کمک‌ کنند که درست تصمیم بگیریم لذا بهره گیری از مشارکت مردم و سمن ها و بسیج اصناف در امور الزامی است.

کارکنان اداری تعطیل نیستند / در خدمت قرارگاه کرونا باشند

استاندار قزوین در ادامه اظهارداشت: کارکنان دولت تعطیلی ندارند و اگر حضور آنها کاهش یافته باید در اختیار ستاد و قرارگاه کرونا قرار گیرند تا در بازرسی و نظارت مشارکت داشته باشند و قرار نیست آنها که دورکاری می کنند در خیابان و بازار دیده شوند و یا به ادارات دیگر کمک نکنند.

وی از رسانه ها خواست با اطلاع رسانی درست و بموقع در فرهنگ سازی نقش آفرین باشند تا مردم درست و به اندازه مصرف کنند و بدانند که کمبودی در استان نداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول